اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

تحصیل 45 درصد دانش‌آموزان زنجانی در فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: امسال 45 درصد دانش‌آموزان زنجانی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

تحصیل 45 درصد دانش‌آموزان زنجانی در فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی شامگاه یکشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان زنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اوایل انقلاب رژیم بعثی به پشت گرمی آمریکا برای نابود ایران به کشورمان حمله کرد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی که بعد از 1300 سال تشکیل شده بود مورد هجوم دشمنان قرار گرفت، ادامه داد: با عنایت خدا و امام، دشمنان نتوانستند صدمه‌ای به کشورمان بزنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه وظایف ماست توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم، تصریح کرد: دشمنان فرهنگ و پوشش ما را زیر سئوال می‌برند و اعتقادات ما را به سخره می‌گیرند تا آنان اعتقادات پوچ خود را به ما تحمیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در مقابل توطئه دشمنان باید به اعتقادات دینی خود بیشتر اهمیت بدهیم، گفت: یکی از مهم‌ترین رکن‌های دین ما نماز است که باید بیشتر اهمیت داده شود و در روستاها توسط دهیاران بیشتر انجام شود.
بهلولی در ادامه به وضعیت سواد استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 85 درصد جمعیت استان زنجان با سواد هستند.
وی با بیان اینکه برای حتی یک دانش آموز یک معلم به روستاها معلم اعزام می‌شود، تصریح کرد: برای روستاهایی که در مقطع راهنمایی هر پایه 20 نفر بوده عقبه نیز داشته باشد حاضریم کلاس ایجاد کنیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به اینکه در دبیرستان به دلیل تخصصی بودن باید دانش‌آموزان جدا باشند معلمان آقا و خانم باید جدا شوند، یادآور شد: اگر این امکان وجود نداشته باشد گام بعدی طرح سرویس است که در این طرح دانش‌آموزانی که حدود 10 تا 20 کیلومتر با مدرسه فاصله دارند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تا 20 هزار تومان برای هر دانش‌آموز آموزش و پرورش می‌تواند هزینه کند، افزود: اگر این شرایط نیز برقرار نباشد، تحصیل در مدارس شبانه گام بعدی خواهد بود.
بهلولی خاطر‌نشان کرد: اگر دانش‌آموزی شامل هیچ یک از این طرح‌ها نباشد گام آخر تحصیل از راه دور است که کتب کمک درسی و سی دی‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموز قرار گرفته و کلاس‌های رفع اشکال نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح انسداد بی‌سوادی در استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: قصد ما این است که بی‌سوادی جدیدی در استان به وجود نیاید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه استان زنجان ار لحاظ انسداد بی‌سوادی در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: روستاهای سایر شهرستان‌های استان آبادتر از شهرستان زنجان هستند.
وی خاطر‌نشان کرد: هر فرد با‌سوادی بتواند یک فرد بی‌سواد را باسواد کند در روستاها به ازای هر نفر 380 هزار و در شهرها 300 هزار تومان پرداخت می‌شود.
بهلولی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما افراد 10 تا 49 ساله است، تصریح کرد: افزایش دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای از اهداف آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای کار پیدا می‌کنند،‌گفت: امسال 45 درصد دانش‌آموزان در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول