اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بازگشایی مدارس صورت می‌گیرد؛

حضور 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 182 هزار دانش‌آموز در سطح استان در سال جاری به مدرسه می‌روند.

حضور 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: ستاد استقبال از مهر برای اجرای طرح ویژه آغاز مدارس استان زنجان از اواخر شهریورماه آغاز شده که برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در راستای بازگشایی مدارس با هماهنگی این ستاد انجام شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری 182 هزار دانش‌آموز راهی بیش از 2 هزار مدرسه در استان برای یادگیری تعلیم و تربیت می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 15 هزار معلم در مدارس استان در سال جاری به تعلیم و تربیت می‌پردازند، افزود: 90 درصد مدارس استان در نوبت صبح و به صورت تک توبته برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد مدارس به صورت تک نوبته در سال جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به زیر‌ساخت‌های آماده شده مدارس استان در سال جاری روز پنج شنبه تعطیل است.
نظری از تک نوبته شدن 100 درصد مدارس مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: همه مدارس ابتدایی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده تک نوبته برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری طرح استقبال از مهر، زنجان از استان‌های برتر در این زمینه بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان داشت: در سال جاری طرح استقبال از مهر در سه مقطع استانی، شهرستانی و روستاها در سطح استان برگزار می‌شود.
وی افزایش سطح آگاهی و فرهنگی دانش‌آموزان، جلب مشارکت همگانی، کنترل بهداشت محیط مدارس، تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای طرح استقبال از مهر عنوان کرد.
نظری کاهش بار ترافیکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب دانش‌آموزان به حفظ، نگهداری و پاکیزگی شهر را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این طرح از اول مهر در استان اجرایی می‌شود، افزود: طرح استقبال از مهر تا 20 مهر ماه سال جاری ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف اجرایی در آستانه بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: اقداماتی نیز در روستاهای استان با محوریت دهیاری‌های برای بازگشایی مدارس انجام شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول