اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان:

کمیته امداد زنجان 6500 دانش‌آموز را زیر پوشش دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 6 هزار و 500 دانش‌آموز زیر پوشش دارد.

کمیته امداد زنجان 6500 دانش‌آموز را زیر پوشش دارد
پیمان چتر نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه این نهاد اقدامات بسیاری را در زمینه تامین هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد انجام می‌دهد، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 950 نفر دانشجو را نیز زیر پوشش خود قرار داده است.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اذعان داشت: اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در زمینه حمایت از دانش‌آموزان دانشجویان در قالب کمک هزینه‌های شهریه، کلاس‌های تقویتی، کلاس‌های کنکور و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد ارائه می‌شود.
وی برگزاری مشاوره‌های مختلف را از برنامه‌های فرهنگی این نهاد برشمرد و ادامه داد: این امر نیز به منظور تقویت امور تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان  و جلوگیری از افت تحصیلی این افراد صورت می‌گیرد.
چترنور تصریح کرد: همچنین یکی از اهداف مهم برگزاری مشاوره‌های مختلف توانمندی فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) استان زنجان است.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان علاوه بر تامین نیازهای معیشتی مددجویان به نیازهای علمی و فرهنگی آنها نیز توجه ویژه‌ای داشته و در این مورد اقدامات بسیاری را انجام می‌دهند.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 700 خانواده شامل طرح فلاح خبر داد و گفت: این کلاس‌ها در راستای تعمیق باورهای دینی در بین خانواده‌های زیر پوشش این نهاد صورت گرفته است.
وی گفت: در راستای تعمیق باورهای دینی در بین خانواده های مشمول طرح نظام جامع آموزشی، تربیتی و همچنین آموزش خانواده توسط مشاورین به صورت چهره به چهره بر اساس نیازهای آموزشی خانوارها برای 403 خانواده به صورت طرح فلاح و برای 295 خانواده آموزش فرهنگی و دینی، اعتقادی و مسائل بهداشت روانی با حضور مشاورین درمنازل مشمولان طرح در پنج ماهه نخست سال جاری برگزار شد.
چترنور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برنامه‌های مختلفی در زمینه‌ فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهد، اضافه کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد از برنامه‌هایی است که توسط اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان صورت می‌گیرد.
وی همچنین از دیگر برنامه‌های اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: حرفه‌آموزی از برنامه‌هایی است که در اجرای این برنامه‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.
قرآن‌آموزی و برگزاری مسابقات کتابخوانی دانش‌آموزان و دانشجویان را از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی این نهاد برشمرد و سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: این مسابقات نیز در راستای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان با معصومان (ع) صورت می‌گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح جامع آموزشی و تربیتی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) است که به صورت کشوری انجام می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح از ایام فاطمیه آغاز شده است.
چتر نور یادآور شد: طرح نظام جامع آموزشی و تربیتی به صورت چهره به چهره و بر اساس نیازهای آموزشی خانوارهای زیر پوشش انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در این طرح نیازهای افراد شناسایی شده و بر اساس آن اولویت‌بندی و انجام فعالیت‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد.
چترنور تصریح کرد: این طرح بر مبنای اصول علمی طراحی شده و به صورت حضور مشاوران در منازل افراد زیر پوشش صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح آسیب‌های احتمالی که خانواده با آنها مواجه می‌شود مورد نظر قرار گرفته و در این زمینه آموزش‌های مورد نیاز به افراد خانواده داده می‌شود.
سرپرست اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برگزاری مراسم‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف را از برنامه‌های فرهنگی اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برشمرد و ادامه داد: مبعث حضرت پیامبر اکرم (ص) و نیمه شعبان از جمله اعیادی هستند که برنامه‌های فرهنگی در آنها برگزار شده است.
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کمک به همنوع یادآور شد: مردم استان زنجان با مشارکت فعال در این جشن می‌توانند کمک شایانی به ارائه خدمات بهتر برای دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان کنند.
چترنور یادآور شد: برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس گامی موثر در زمینه ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد است که با حضور پررنگ شهروندان این خدمات هرچه بهتر می‌شود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول