اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال تحصیلی؛

250 هزار دانش‌آموز اردبیلی راهی مدرسه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 250 هزار دانش‌آموز در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل از اول مهر ماه راهی کلاس‌های درس می‌شوند.

250 هزار دانش‌آموز اردبیلی راهی مدرسه می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: با عنایت مسئولان استان آموزش و پرورش توانسته است در اکثر شاخص‌های آموزشی و پرورشی ارتقا یافته و جزو استان‌های پیشرو باشد.
وی به محوریت چهارگانه تحول اشاره کرد و یادآور شد: 250 هزار دانش‌آموز در 10 شهر و 9 بخش با ظرفیت 2 هزار و 500 مدرسه و آموزشگاه و حضور 22 هزار فرهنگی و معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و ما با آمادگی کامل به استقبال آنها می‌رویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور غرور‌آفرین رئیس جمهور کشورمان در استان اردبیل و ثبت حضور باشکوه مردم در استقبال از رئیس جمهور در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی اظهار داشت: معلمان و دانش‌آموزان سهم شایسته و مناسبی در این استقبال باشکوه داشتند که این امر سبب شده تا رئیس جمهور کشورمان با امیدواری بیشتر و قدرت مضاعف در نیویورک حاضر شده و با قدرت تمام از اعتلای نظام اسلامی سخن به میان آورد.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم و با راه و آرمان مقدس آنها هم‌قسم می‌شویم که در سنگر مدرسه و نظام تعلیم و تربیت انتقال‌دهنده ارزش‌ها و آرمان‌های آنها باشیم.
وی قرن آینده را قرن انقلاب اسلامی و استمرار مفاهیم این مکتب ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: مجموعه آموزش و پرورش  به ویژه مدارس ما در خط مقدم این استمرار و انتقال قرار دارند به طوری که معلمان و دانش‌آموزان مهندسان و طراحان اصلی تداوم این انقلاب در سال‌های آینده خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل موضوع تربیت را در کنار مقوله فرهنگ از موضوعات ارزشمند و از دغدغه‌های تمام خانواده‌ها و مردم ایران برشمرد و افزود: رسالت مهم ما در سنگر تعلیم و تربیت این است که جوانان و نوجوانانی را تربیت کنیم که جویای حقیقت، عزت و اعتلا بوده و با تدین و دینداری این مفاهیم را که هدف مشترک آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی است، محقق کنند.
محمود‌زاده تحقق این آرمان را هدفی بلند و تدبیری جاودانه توصیف کرد و بیان داشت: موضوع تربیت باید از نگاه بخشی به فرابخشی تبدیل شده تا عزم جدی مسئولان و متولیان امر تعلیم و تربیت را داشته باشیم تا این انقلاب و کشتی آن در اقیانوس پر تلاطم عصر حاضر دچار توفانی سهمگین نشود.
این مسئول اظهار داشت: باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا اهداف و آرمان‌های انقلاب تازه و پر طراوت به نسل‌های آینده منتقل شده و در این انتقال و احساس مسئولیت سنگین وظیفه خطیر و تکلیف حساس،‌ معلمان دارای جایگاهی ارزنده و بسیار ارزشمند است.
وی دغدغه مقام معظم رهبری را در وحدت فرهنگی و رویه منسجم اعلام کرد و افزود: در همین راستا آموزش و پرورش  در سال تحصیلی جدید با همراهی دیگر دستگاه‌های فرهنگی تلاش می‌کند تا موضوع تربیت و فرهنگ‌سازی شایسته را پیگیری کرده و در نهادینه کردن آن اقدامی عملی کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول