اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید؛

مدارس امام رضا(ع) میزبان 6 هزار دانش‌‌آموز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) به عنوان حریم علمی عالم آل محمد(ص) با تحت پوشش قرار دادن 13 واحد آموزشی میزبان حدود 6 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید هستند.

مدارس امام رضا(ع) میزبان 6 هزار دانش‌‌آموز است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، مجید واله اظهار داشت: بنیاد فرهنگی رضوی از جمله مجموعه‌های مقدسی است که همسو با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت نهادها در امر تعلیم و تربیت در سال 1365 به فرموده مقام منیع تولیت آستان قدس رضوی تأسیس شده است.
وی افزود: 13 واحد آموزشی مدارس امام رضا(ع) از مقطع پیش دبستان تا پایان متوسطه و در فضایی به مساحت حدود 100 هزار متر مربع و 40 هزار متر مربع زیر بنا همچون نگینی ارزشمند در عرصه تعلیم و تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی با بهره‌مندی از حضور فرهیختگان این عرصه در راستای تحقق اهداف عالیه سند چشم‌انداز 20 ساله آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است.
واله خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی رضوی با دارا بودن مهم‌ترین فضاهای آموزشی، کامل‌ترین امکانات کمک آموزشی و به کارگیری بهترین و تازه‌ترین روش‌های آموزشی و انجام و اهتمام به ارائه کامل‌ترین اصول تربیتی یکی از معتبرترین مراکز علمی ایران و از عالی‌ترین مراکز تبلیغی، فرهنگی و علمی در اشاعه سنت و سیره رضوی و رشد و تعمیق باورهای اعتقادی و پاسخگویی به نیازهای دینی، اخلاقی و فکری جوانان این مرز و بوم محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: سیاست‌های تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی بر دو محور ایجاد معنویت در فضای آموزشی و بالا بردن معرفت مذهبی و ایجاد نشاط و شادابی در قالب آموزه های دینی است.
واله افزود: مدارس امام رضا(ع) حریم علمی حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) می‌باشد و تمامی 700 نیروی شاغل در این مدارس خود را خادمان حریم علمی آن امام همام می‌دانند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: هفت واحد آموزشی زیر نظر این بنیاد را مدارس برخوردار و شش واحد آموزشی آن را مدارس غیربرخوردار تشکیل می‌دهند که به صورت رایگان به دانش‌آموزان مستعد و با استعداد خدمات ارائه می‌دهند.
وی تشکیل دپارتمان‌های آموزشی در مدارس امام رضا(ع)، تشکیل کلاس‌های تخصصی آموزشی رایانه، آموزش مکالمه انگلیسی، کلاس‌های تخصصی معارف رضوی و مهارت‌های زندگی، برگزاری کلاس‌های کارگاهی و ارائه وسایل کمک آموزشی نوین را ازجمله کلاس‌های تخصصی برشمرد که در مدارس امام رضا(ع) تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول