اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد:

سازماندهی 95 درصد دانش‌آموزان کرمان در شیفت صبح

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: امکان تحصیل 95 درصد از دانش‌آموزان استان کرمان در شیفت صبح ساماندهی شده است.

سازماندهی 95 درصد دانش‌آموزان کرمان در شیفت صبح
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضوان ابراهیمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: امکان تحصیل 95 درصد از دانش‌آموزان استان کرمان در شیفت صبح ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه پنج درصد باقیمانده نیز به دلیل کمبود فضای آموزشی به صورت چرخشی در دو شیفت صبح و عصر مشغول می‌شوند، افزود: از سال آینده این میزان نیز در شیفت صبح ساماندهی می‌شوند.
ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر برای سال جاری 49 هزار و 716 نفر ورودی جدید ثبت‌نام کرده‌آند که پیش‌بینی می‌شود به 50 هزار نفر افزایش یابند.
وی در مورد درصد قبولی خردادماه دانش‌آموزان دوره ابتدایی تصریح کرد: سال جاری با توجه به اجرای 100 درصد ارزشیابی کیفی و توصیفی در پایه اول و 30 درصد در پایه دوم آمار قبولی 98.5 درصد اعلام شده است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: این درصد در سال گذشته 98.2 درصد بود که نسبت به سال قبل افزایش دارد.
عباس اطهری‌نیا معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست خبری اظهار داشت: در سطح استان کرمان یک پژوهشکده در مرکز و 19 پژوهش‌سرا در سطح استان فعال هستند.
وی با بیان اینکه در زمینه پذیرش در شهر کرمان ممنوعیتی وجود ندارد، افزود: رشته‌هایی مانند فنی و حرفه‌ای، استثنایی، تربیت بدنی، مشاوره و بهداشت جزو رشته‌هایی هستند که ممنوعیت ندارند.
اطهری‌نیا در مورد تحول در کتب درسی و تدریس معلمان بیان کرد: همزمان با تغییر یا تحول در کتب درسی، موظف به شناسایی مدرسانی از سراسر استان هستیم تا دوره‌های آموزشی لازم را در تهران گذرانده و به مدرسان مرکز استان منتقل کنند.
وی تصریح کرد: این کار از ابتدای تیر ماه در استان کرمان آغاز شده است.
اطهری‌نیا در مورد آموزش الکترونیکی دانش‌آموزان و کادر آموزش و پرورش گفت: این کار جزو سیاست‌های اداره کل است و در سال گذشته 2 هزا ر و 362 نفر در قالب 53 مجوز ضمن خدمت و یک هزار و 376 نفر ساعت آموزش الکترونیکی دیده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول