اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر آغاز شد؛

احداث 20 هزار مترمکعب منبع ذخیره آب در بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفا هرمزگان از آغاز عملیات دو باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در راستای آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر شهر بندرعباس خبر داد.

احداث 20 هزار مترمکعب منبع ذخیره آب در بندرعباس
حسین خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه پروژه احداث دو مخزن ذخیره آب ویژه واحد‌های مسکن مهر در این شهر آغاز شده اظهار داشت: هر کدام از مخازن مذکور دارای ظرفیت 10 هزار مترمکعبی هستند و پیش‌بینی میشود احداث دو مخزن مذکور به مدت 14 ماه به طول بیانجامد.
وی با بیان اینکه این دو مخزن، در مجموع دارای 20 هزار متر مکعب ظرفیت است، ادامه داد: احداث این دو مخزن تامین آب 18 هزار واحد مسکن مهر در شهر بندر عباس را تحت پوشش قرار میدهد.
مدیر عامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان ابراز داشت: به منظور تامین آب سایر واحدهای مسکن مهر در بندرعباس علاوه بر این دو مخزن احداث یک مخزن ذخیره آب دیگر نیز ضروری است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این دو مخزن از نوع بتونی و به منظور ساخت آن نیز اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان مورد نیاز است.
خادمی خاطرنشان کرد: قرارداد مربوط به احداث این  دو مخزن 10 هزار متر مکعبی در شهرک پیامبر اعظم منعقد شده که با احداث آن تمامی مشکلات واحدهای مسکن مهر در بندرعباس بر طرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: هدف از احداث این دو مخزن در شهر بندرعباس تامین آب مورد نیاز واحد های مسکن مهر در این شهر است که امید می‌رود این طرح با کیفیت عالی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر در شش شهر استان هرمزگان ابراز داشت: این پروژه‌ها مربوط به مسکن مهر شهرهای بندرعباس، میناب، سیریک، رودان، جاسک و جزیره هرمز است که تاکنون عملیاتی و امکان جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از طریق شبکه وجود دارد.
خادمی ادامه داد: همچنین بر اساس مطالعات انجام شده، 150 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، احداث سه ایستگاه پمپاژ، یک تصفیه خانه و 12 ایستگاه بالابر باید در این شش شهر اجرا شود تا بتوانیم شبکه فاضلاب را در پروژه‌های مسکن مهر این شهرها به اتمام برسانیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب برای 30 هزار واحد مسکن مهر در شش شهر مذکور هدف‌گذاری شده، اذعان داشت: در این بخش در مجموع به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که 110 میلیارد ریال آن اختصاص یافته و هم اکنون این پروژه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
در حال حاضر شرکت آبفای هرمزگان آبرسانی به 47 هزار واحد مسکن مهر در 27 شهر استان را در دست اجرا دارد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این عملیات بالغ بر 980 میلیارد ریال است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول