اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی:

71 درصد مسکن مهر خراسان جنوبی در غالب تعاونی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت گسترده تعاونی‌ها در ساخت پروژه‌های مسکن مهر گفت: در خراسان جنوبی 71 درصد مسکن مهر در غالب تعاونی‌ها انجام می‌شود.

71 درصد مسکن مهر خراسان جنوبی در غالب تعاونی است
حسین خوشایند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با گرامی‌داشت هفته تعاون که از 13 تا 19 شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 203 شرکت تعاونی ثبت شده مسکن مهر در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه 71 درصد مسکن مهر استان در غالب تعاونی‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از 24 هزار واحد مسکن مهر استان 17 هزار و 22 واحد در غالب 203 شرکت تعاونی ساخته می‌شود و برخی از این واحدها نیز تا کنون تحویل یا آماده تحویل تا پایان مهر ماه سال جاری هستند.
مدیر کل تعاون خراسان جنوبی به سرمایه این تعاونی‌ها اشاره کرد و افزود: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون 408 میلیارد تومان در تعاونی‌های مسکن مهر سرمایه‌گذاری شده است که بخشی از این مبلغ تسهیلات بانکی است و 108 میلیارد تومان آن نیز سهم آورده شخصی افراد است.
خوشایند ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری پرونده تعاونی‌های مسکن مهر بسته شود و در این زمینه افزود: تحویل واحدهای مسکن مهر می‌تواند بر نرخ اجاره‌بها نیز تاثیر بگذارد و در حال حاضر نیز تنها در شهرستان سربیشه به دلیل مشکل زمینی که در آغاز کار وجود داشت این پروژه‌ها با تاخیر همراه شده است.
وی در پاسخ به این سئول که تعاونی‌های مرزنشین تاکنون چه فعالیت‌هایی را داشته‌اند، گفت: تعاونی‌های مرزنشین استان پیش از دولت نهم یعنی تا سال 84 تنها در غالب چهار تعاونی با عضویت 28 هزار نفر فعالیت می‌کردند.
مدیر کل تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 190 هزار نفر از مرزنشینان استان در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه قاین، سربیشه و درمیان عضو این تعاونی‌ها هستند و فعالیت اقتصادی دارند.
خوشایند ساماندهی تعاونی‌های اعتبار را یکی از اقدامات این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: 35 شعبه غیرمجاز در استان شناسایی شدند که با جلساتی که با معاونت سیاسی امنیتی استاندار گذاشته شده این تعاونی‌ها در غالب 14 موسسه ساماندهی شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول