اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر مسکن:

مسکن مهر کاشان بی‌نظیرترین طرح کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر مسکن و شهرسازی طرح مسکن مهر کاشان را بینظیرترین طرح مسکن مهر در سطح کشور دانست.

مسکن مهر کاشان بی‌نظیرترین طرح کشور است
اصغر مهرآبادی امروز در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: زیباسازی، سرعت در ساخت و ساز، کیفیت، صنعتی‌سازی و خیابان‌های وسیع پیش‌بینی شده در احداث واحدهای مسکن مهر کاشان از جمله مؤلفه‌هایی است که این طرح را نسبت به طرح‌های مشابه در سطح کشور متمایز کرده‌است.
وی افزود: در بازدیدهای متعددی که از طرح‌های مسکن مهر در سطح کشور داشته‌ام طرح مسکن مهر کاشان دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که در هیچ یک از شهرهای دیگر کشور نمی‌توان نظیر آن را دید.
به گفته وی، طرح مسکن مهر کاشان تنها طرح تمام صنعتی ساز مسکن مهر است که با ارائه 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان مسکن به عنوان یکی از طرح‌های نمونه کشور است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اعتراضات متقاضیان مسکن مهر کاشان نسبت به افزایش قیمت تمام شده این واحدها خاطرنشان کرد: افزایش متراژ و امکاناتی که در تعهد تعاونی مسکن مهر نبوده است افزایش قیمت تمام شده و اعتراض متقاضیان را به دنبال داشته‌است.
وی تصریح کرد: در سراسر کشور هزینه زیرساخت‌های مسکن مهر اعم از محوطه‌سازی، خیابان‌کشی، جاده دسترسی، انشعابات آب و برق و تلفن و فاضلاب بر عهده متقاضیان مسکن مهر است.
مهرآبادی در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده حدود 400 هزار تومان برای هر مترمربع از واحدهای مسکن مهر کاشان اضافه کرد: بنا بر میزان متراژ هر یک از واحدهای مسکن مهر کاشان آورده متقاضی از 8 میلیون تا 15 میلیون تومان است و هر متقاضی که واحد بزرگتری با امکانات بیشتری درخواست داشته‌است، آورده نقدی بیشتری نیز باید پرداخت کند.
وی در ادامه تعیین قیمت تمام شده هر مترمربع از واحدهای مسکن مهر کاشان توسط کارشناسان را یکی از خواسته‌های برحق متقاضیان دانست و یادآور شد: کارشناسان و بازرسان نظام مهندسی استان اصفهان پس از بازدید از طرح، گزارش خود را ارائه کرده‌اند. 
به گفته وی در ارزیابیهایی که توسط بازرسان نظام مهندسی استان اصفهان شده‌است، مقرر شده یک میلیون و 850 هزار تومان از قیمت کل مسکن مهر متقاضیان مسکن مهر کاشان کسر گردد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه با تأکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، تجاری مسکن مهر کاشان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن مهر کاشان در شهرک خاتم‌الانبیا به موازات احداث واحدهای متقاضیان در حال احداث است.
هم اکنون 7 هزار و 886 واحد مسکونی با تسهیلات دولت در کاشان در حال ساخت است که از این تعداد 3 هزار و 544 واحد آن را تعاونیهای مسکن مهر شهر کاشان، یکهزار واحد را انبوه‌سازان و 2 هزار و 86 واحد را خود مالکان می‌سازند.
در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت برزک و قمصر از توابع شهرستان کاشان هم 603 واحد مسکن مهر را تعاونیهای مسکن مهر و 653 واحد را هم خود مالکان میسازند.
 انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول