اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد:

ثبت‌نام 14500 خانوار در مسکن مهر رشت

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت از ثبت‌نام 14 هزار و 500 خانوار در مسکن مهر این شهرستان خبر داد و گفت: شرایط ظرفیت 20 هزار واحد مسکن مهر در رشت فراهم است.

ثبت‌نام 14500 خانوار در مسکن مهر رشت
سیدولیالله عظمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را رسیدگی به امور مردم و توزیع عادلانه ثروت عنوان کرد و اظهار داشت: رسیدگی به قشر محروم و مستضعف جامعه از اهداف نظام اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پیام‌های بسیاری دارد، افزود: امام (ره) آرمان‌های بلندی را برای ما ترسیم کردند و دغدغه تمام مسئولان نظام برطرف کردن موانع و مشکلات مردم است.
عظمتی توجه جدی به محرومیت‌زدایی و برطرف کردن مشکلات مردم به‌ویژه طبقه‌های پایین و مستضعف جامعه و کسانی که به نوعی نیازمندند و نمیتوانند مشکلات خود را به تنهایی برطرف کنند، از وظایف مسئولان خواند و تصریح کرد: اقدام‌های بسیار خوبی در 32 سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفته و حمایت‌های خوبی از طرف دولت انجام شده است.
فرماندار رشت با بیان اینکه در بخش‌های علم و فناوری، صنعت و دیگر زمینه‌ها توسعه و پیشرفت خوبی در کشور حاصل شده است، عنوان کرد: تلاش‌های فراوانی در تمام زمینه‌ها برای رسیدگی به امور مردم به‌ویژه در دولت نهم و دهم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در مدت 5 سال گذشته تلاش‌های بسیاری در تامین مسکن مردم انجام شده و در بحث طرح مسکن مهر شهرستان رشت به اندازه شهر بزرگی مانند لاهیجان مسکن در حال ساخت است.
عظمتی از ثبت‌نام 14 هزار و 500 خانوار در مسکن مهر شهرستان رشت خبر داد و گفت: شرایط ظرفیت 20 هزار واحد مسکن مهر در این شهرستان فراهم است.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه در آینده نزدیک جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر در مسکن مهر این شهرستان میتوانند استقرار یابند، خاطرنشان کرد: مسکن مهر به طبقه‌های متوسط و پایین جامعه تعلق دارد.
وی پرداخت تسهیلات بانکی در بحث مسکن روستایی را از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط دولت ذکر کرد و بیان داشت: بسیاری از روستاییان خانه‌های خود را نوسازی کردند و از این امتیاز و امکان بهره‌مند شدند.
عظمتی به افتتاح بیش از 100 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در هفته دولت سال جاری در گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر بسیاری از خانه‌های مددجویی آماده است و به صاحبان آنها تحویل داده میشود.
فرماندار رشت افتتاح 14 واحد مسکن مددجویی بهزیستی این شهرستان را از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت سال جاری اعلام کرد و متذکر شد: سال گذشته نیز 7 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی رشت واگذار شد.
وی با تاکید براینکه شاهد خدمات فراوانی در تمام بخش‌های رفاهی، خدماتی، عمرانی و آبادانی از طرف دولت هستیم، اظهار کرد: 15 درصد روستاییان شهرستان رشت تا 2 سال گذشته از نعمت گاز برخوردار بودند و در حال حاضر 35 درصد روستاییان این شهرستان گازدار هستند.
عظمتی با بیان اینکه 65 درصد بقیه روستاییان شهرستان رشت تا 2 سال آینده از نعمت گاز برخوردار میشوند، تصریح کرد: برنامه‌ریزیهای لازم انجام شده و امسال این امر در حال عملی شدن است و تا سال 92 تمام روستاییان شهرستان رشت گازدار میشوند.
فرماندار رشت به راه روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال آسفالت 150 کیلومتر راه روستایی رشت در دستور کار قرار دارد در صورتی که تا 2 سال گذشته سالانه 15 کیلومتر راه روستایی آسفالت میشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 45 درصد راه‌های روستایی رشت از آسفالت برخوردارند، اظهار داشت: تمام راه‌های روستایی رشت تا 2 سال آینده صد درصد آسفالت میشوند.
عظمتی با تاکید براینکه شتاب در کارهای عمرانی، آبادانی و خدماتی به مردم شهر و روستا با جهش قابل توجهی ادامه دارد، عنوان داشت: تمام دولتمردان در تلاش هستند که مشکلات مردم را برطرف کرده و خدمات و رفاه را تا دورترین مناطق روستایی به آنها هدیه کنند.
فرماندار رشت بحث بهداشت و درمان را برای مسئولان بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر در هر روستا زمینی برای ساخت خانه بهداشت تهیه شود، در آن روستا خانه بهداشت احداث میشود.
وی به رشد احداث خانه‌های بهداشت طی 2 سال گذشته در شهرستان رشت اشاره کرد و متذکر شد: در هر خانه بهداشت یک دکتر و بهورز مستقر است ضمن اینکه امکانات اولیه امدادی در آن وجود دارد که مسائل بهداشتی و درمانی روستاییان را رصد کرده و انجام میدهد.
عظمتی دسترسی به آب شرب را از دیگر اقدام‌های انجام شده برشمرد و خاطرنشان کرد: در بحث آب شرب حتی در شهر رشت نیز مشکل داشتیم و در هفته دولت سال جاری چند پروژه آب شرب با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
فرماندار رشت آبرسانی به منطقه امام علی (ع) رشت به طرف جاده سنگر با اعتبار 5 میلیارد و 200 میلیون تومان را یکی از پروژه‌های افتتاحی آب شرب این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: در مناطق لاکان شهر، پل تالشان، میدان امام حسین (ع)، پیرکلاچای دوم، خیابان عرفان و کوی یخ نیز مشکل آب شرب داشتیم و در هفته دولت سال جاری این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیدند.
وی آبرسانی به 11 روستای شهرستان رشت را یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت سال جاری ذکر کرد و ادامه داد: مردم این مناطق از آب شرب بهره‌مند شدند.
عظمتی تاکید کرد: مسئولان به عنوان خدمتگزار مردم باید تمام تلاش خود را در راستای خدمات‌رسانی و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم انجام دهند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول