اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل تعاون خراسان جنوبی اعلام کرد:

تحویل 4400 واحد مسکن مهر خراسان جنوبی تا پایان مهرماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون خراسان جنوبی از تحویل 4 هزار و 400 واحد مسکن مهر تا پایان مهرماه سال جاری به متقاضیان خبر داد.

تحویل 4400 واحد مسکن مهر خراسان جنوبی تا پایان مهرماه

به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در دیدار تعاونگران استان با امام جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: در سطح استان خراسان جنوبی بالغ بر یک هزار و 750 تعاونی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این تعاونی‌ها بالغ بر 590 هزار نفر عضو هستند که سرمایه ثبتی آنها 550 میلیارد ریال است و برای 15 هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده است.   

مدیرکل تعاون خراسان جنوبی از ایجاد 180 تعاونی از شهریور سال گذشته تا کنون در سطح استان خبر داد و افزود: این تعداد تعاونی‌ها زمینه اشتغال یک هزارو 300 نفر را در استان فراهم کرده‌اند.‌

خوشایند با بیان اینکه تا کنون 583 هزار نفر در استان عضو تعاونی‌های سهام عدالت شده‌اند، گفت: این تعداد اعضا در قالب هشت شرکت تعاونی سهام عدالت در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه 17 اتحادیه تعاونی در استان فعال است، ادامه داد: از سال گذشته 35 شعبه تعاونی اعتبار در سطح استان ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی کشور سهم بخش تعاون در قانون برنامه پنجم توسعه باید به 25 درصد از اقتصاد کشور برسد.

خوشایند از آموزش 21 هزار ساعت نفر برای مدیران تعاونی در استان خبر داد و بیان داشت: تا کنون 360 مورد بازدید از تعاونی‌ها در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال جاری پرونده مسکن مهر در استان بسته می‌شود، ادامه داد: بالغ بر 24 هزارو 200 واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت است که 17 هزار و 200 واحد آن در قالب 203 تعاونی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: تا پایان مهرماه جاری بالغ بر 4 هزار و 400 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود.

مدیر کل تعاون خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری بالغ بر 408 میلیارد تومانی در تعاونی‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: امید است سرمایه‌گذاری‌های مردم در این بخش به 108 میلیارد تومان برسد.

خوشایند با بیان اینکه اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون استوار است، تصریح کرد: باید سهم بخش تعاون طبق برنامه پنجم توسعه به 25 درصد برسد.

وی با بیان اینکه تعداد تعاونی‌ها در سطح استان تا قبل از انقلاب 11 تعاونی بود، یادآور شد: این میزان تا ابتدای دولت نهم به 660 تعاونی رسیده است که در دولت نهم و دهم تعداد تعاونی‌ها استان به یک هزار و 750 تعاونی رسیده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول