اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی امام جمعه آستارا:

میزان فطریه در آستارا اعلام شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا میزان فطریه در این شهرستان برای افراد که قوت غالب آنها برنج است را هر نفر 30 هزار ریال اعلام کرد.

میزان فطریه در آستارا اعلام شد
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا درباره میزان فطریه پرداختی در این شهرستان اظهار داشت: برای هر نفر که قوت غالب آنها برنج، نان یا خرما است بابت زکات فطریه چه روزه گرفته باشند و یا به هر دلیلی نتوانسته‌اند روزه بگیرند 3 کیلو از قوت غالب که اکثرا در طول سال از آن مصرف کرده‌اند برای هر نفر باید 30 هزار ریال پرداخت کنند.
وی پرداخت فطریه را برای قبولی روزه و نماز از واجبات الهی دانست و افزود: زکات فطره برای تمام مسلمانان عاقل و بالغ که توان پرداخت دارند واجب است و هیچ تفاوتی بین کسی که روزه‌دار بوده و کسی که در ماه مبارک رمضان نتوانسته است روزه بگیرد وجود ندارد و باید زکات فطریه خود را پرداخت کنند.
امام جمعه آستارا در باره کفاره کسانی که به صورت عمدی و یا غیرعمد روزه خود را شکسته‌اند، اذعان داشت: کفاره روزه غیرعمد به ازای هر روز 10 هزار ریال و کفاره روزه عمدی به ازای هر روز 400 هزار ریال است.
وی در آستانه عید سعید فطر، مردم متدین و ولایی این شهرستان را به برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر دعوت کرد و گفت: امسال نماز عید سعید فطر در آستارا با حضور مردم متدین این شهرستان در مقابل مسجد آبروان برگزار می‌شود.
به گزارش فارس بعد از برپایی نماز عید سعید فطر مردم متدین این شهرستان طبق رسوم دیرینه خود مانند سال‌های گذشته با حضور در مساجد مختلف شهرستان به مناسبت یادبود درگذشتگان با قرائت فاتحه‌ای یاد آنان را گرامی میدارند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول