اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:

بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی جهان ‌در اسرائیل و آمریکا‌ هستند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی جهان در حال حاضر، در اسرائیل و آمریکا و دست‌‌نشانده‌های آنها در پاکستان و افغانستان هستند.

بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی جهان ‌در اسرائیل و آمریکا‌ هستند
مرتضی احمدیان امروز هم‏زمان با هشتم شهریور که مصادف با سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: اصولاً به زبان ساده ترور از بین بردن شخص و یا شخصیت افراد و یا گروه‌های موثر در اجتماع و مجامع که در یک حکومت میتوانند منشأ اثر باشند و در جهت پیشبرد اهداف آن حکومت تأثیر بسزایی داشته باشند.

*اهداف ترور و عاملین ترور
وی ادامه داد: با این تعریف اهداف ترور نیز افرادی مشخص هستند که به طور روشن عاملین ترور با از بین بردن این افراد موثر در صدد از کار انداختن حرکت رو به جلوی حکومت‌ها و یا حداقل کند کردن حرکت آن در رسیدن به اهداف خود انجام میشود.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: قطعاً ترور یک عمل مذموم در همه جوامع و در سطوح بین‌المللی است، چرا که نمیتواند یک حرکت تعریف شده در روش مبارزه باشد.
احمدیان تصریح کرد: اینکه گروه، جریان و یا دولتی با استفاده از ابزار غیرمتعارف افرادی را خصوصاً در داخل حکومت و کشور حریف خود ترور کند و از بین ببرد، هیچ تعریف مبارزه‌ای ندارد و اصولاً مذموم بوده و همه جوامع جهانی آن را تقبیح میکنند.
وی افزود: اسلام عزیز با عنایت به نص صریح آیه قرآن این عمل را تقبیح کرده و حرام میشمارد، اینکه اگر کسی شخصی را از بین ببرد گوئی تمام انسان‌ها را از بین برده و آتش جهنم نصیب او خواهد شد نیز دیدگاه دین مبین اسلام را در این خصوص روشن میکند.

* ترور گروه‌های مخلف داخلی
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: بعضی زمان‌ها ترور توسط گروه‌های مخالف داخلی هر حکومت اتفاق میافتد که این مربوط است به همان کشور و حکومت و نوع برخورد با آن نیز متفاوت است لیکن گاهی اوقات کشور رای مخالف و بیگانه علیه دیگر حکومت‌ها برنامه‌ریزی کرده و ترور اشخاص و شخصیت‌ها را در دستور کار خود قرار میدهند.
احمدیان افزود: این نوع ترورها را ‌تروریسم دولتی میگویند که سردمدار تروریسم دولتی، دولت غاصب اسرائیل و رژیم صهیونیستی است، او که به هیچ قانون مدون و اخلاقی پایبند نیست حیات خود را به هر وسیله‌ای خواه از طریق جنگ افروزی آشکار علیه ملت‌های مظلوم مانند فلسطین و خواه به وسیله ترور اشخاص و شخصیت‌های دیگر کشورها میخواهد تثبیت کند.
‌وی اذعان داشت: ترور شخصیت‌های علمی کشورمان مانند شهیدان علی محمدی از جمله ترورهای دولتی سازماندهی شده توسط رژیم صهیونیستی است.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: البته باید این را در نظر داشت گاهی اوقات، بعضی از حکومت‌های جور و استکباری و دولت‌های ظالم طوری با مردم خود برخورد نموده و فشارهای زیادی را آورده که راهی برای بعضی از جریانات و گروه‌های داخلی آن نمیماند جز از بین بردن افرادی که ریشه به وجود آمدن فساد و ظلم در آن کشور هستند.
احمدیان افزود: مثال این موضوع در کشور ایران در زمان طاغوت اتفاق افتاد که فشار ظلم و حکومت پهلوی آنقدر زیاد شد که گروه فدائیان اسلام چاره‌ای جز از بین بردن نخست وزیر و بعضی از چهره‌های موثر در ظلم و فساد نداشتند که این را میتوان مصداق اعدام‌های انقلابی دانست و نه ترور که البته به عنوان یک تکلیف الهی میتواند به عهده افراد بصیر و آگاه باشد.

*آمریکا و اسرائیل بزرگترین تروریست جهان هستند
وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی جهان در حال حاضر، در اسرائیل و آمریکا و دست‌ نشانده‌های آنها در پاکستان و افغانستان هستند که با اعمال ننگین خود و بمب‌گذاری، ترور افراد و ... امنیت منطقه را به خطر انداخته و از طرفی باعث از بین رفتن تعداد زیادی از انسان‌های بیگناه و موثر در حکومت‌ها هستند، البته کشور مسلمان عراق را نیز نمیتوان از دامنه ترورهای استکبار امریکا و اسرائیل خارج دانست.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: در مجموع کشورهای اسلامی و ترجیحا منطقه خاورمیانه به دلیل اهمیت استراتژیک و اینکه مورد طمع استکبار جهانی است، بیشترین هدف استکبار است و طبیعی است که بیشترین گروه‌های تروریستی نیز در این منطقه باشند.
احمدیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی منافع استکبار و کشورهای ظالم را به خطر انداخته و با روند بسیار پرشتاب و رو به جلوی خود در رسیدن به اهداف الهی تلاش‌های زیادی را انجام میدهد.
وی ادامه داد: این حرکت و تلاش‌ها قطعاً برای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ... خوش نیامده و از هر وسیله‌ای برای بازداشتن حرکت و یا کند کردن آن استفاده میکنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان داشت: از ابتدای انقلاب ایران، بیشترین قربانی ترور بوده است و دشمنان به زعم خود بر این گمان بوده‌اند که با ترور افرادی مانند شهیدان مفتح، مطهری، بهشتی، رجائی، باهنر و ... صدها و یا هزاران افراد بیگناه دیگر میتوان به اهداف خود در جلوگیری از حرکت مردم و حکومت دست یابند.
احمدیان خاطرنشان کرد: دشمنان نظام زمانی که از برخورد رودررو با حکومت اسلامی مأیوس شدند، موضوع ترور را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از عوامل داخلی و بیرونی خود مانند منافقین، گروه فرقان، گروه پژاک، پ.پ.ک و دار و دسته ریگی استفاده کرد تا ضمن به وجود آوردن رعب و وحشت در دل مردم قهرمان ایران، با از بین بردن افراد موثر در حکومت بتواند به اهداف خود برسد.
وی در پایان اظهار داشت: با عنایت به اراده قوی مردم ایران در حرکت به سمت اهداف، اعتقادات قوی الهی، توسط به ائمه هدی (ع) در هدایت‌های الهی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تمامی توطئه‌ها خنثی شد و کشور ایران روز به روز به اهداف خود نزدیکتر شده و مردم آگاه و بصیر ما نیز دشمنان خود را شناخته و این عمل غیرانسانی ترور نیز نتوانست دشمنان جمهوری اسلامی را به اهداف خود برساند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول