اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع):

راه مبارزه با تروریسم روشنگری با استفاده از تمام ظرفیت‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه علی‌بن ابیطالب (ع) گفت: تنها راه مبارزه با تروریسم،‌ روشنگری با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، علمی و دیپلماتیک است.

راه مبارزه با تروریسم روشنگری با استفاده از تمام ظرفیت‌هاست
علیرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ترور یک کلمه لاتین است و آنگونه که از کتاب‌های مرجع به‌دست می‌آید به ترس زیاد هم گفته می‌شود اما در اصطلاح، تروریسم به مفهوم به‌کارگیری خشونت و تهدید با انگیزه سیاسی علیه افراد، گروه‌ها و حکومت‌هاست.
وی افزود: بدیهی است آنچه در بدو امر از واژه ترور و تروریسم به ذهن متبادر می‌شود اقدام خشونت‌بار علیه طرف مقابل به شکل فیزیکی و ظاهری است اما در واقع ترور فیزیکی یکی از انواع ترور بوده و شکل دیگر آن ترور شخصیتی و حیثیتی افراد، گروه‌ها و حکومت‌هاست.
معاون سیاسی سپاه علی‌ بن ابیطالب (ع) گفت: هرچند ترور و اقدام تروریستی به عنوان پدیده‌ای مذموم و مردود در نزد افکار عمومی جهانیان شناخته شده است اما امروزه حکومت‌های مستبد، استثمارگر و زیاده‌خواه در جهان برای سرکوب و از میدان به در کردن مخالفین خود به این روش مذموم و مطرود متوسل شده‌ و برای توجیه و فریب افکار عمومی جهانی، تروریسم را به تروریسم خوب و بد تقسیم  کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هر شخص، گروه یا حکومتی که مخالف سیاست‌های استثمارگرانه و سلطه‌جویانه قدرت‌ها باشد از نظر آنها تروریست محسوب می‌شود اظهار داشت: قدرت‌های استکباری برخورد با این گرو‌ه‌ها را ولو به نحو تروریستی، کاری صحیح تلقی می‌کنند و به همین دلیل صریحا اعلام می‌کنند هر کس مطابق با سیاست‌های امریکا و استکبار جهانی نباشد، تروریست است.
نظری با اشاره به کشورهایی نظیر ایران، سوریه، کره‌ شمالی، ونزوئلا و جمعیت‌هایی مانند حزب‌الله لبنان که در نظر غربی‌ها تروریست محسوب می‌شوند، تصریح کرد: کشوری مانند آمریکا یا رژیم صهیونیستی و گروهی مثل سازمان منافقین خلق با آن همه جنایات بزرگ، قربانی تروریسم معرفی شده و کشورهای اسلامی را تروریسم معرفی می‌کنند.
وی ادامه داد: اقدامات و کشتارهای سازمان‌یافته سیا، موساد و... که به صورت پنهان و آشکار انجام می‌شود، حرکت‌های مشروع و مقبول و ضد تروریستی و حرکت‌های گروه‌های استشهادی در لبنان و ملت مظلوم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی علیه صهیونیست‌ها،‌ اقدام تروریستی تبلیغ می‌شود که این اقدام استکبار جهانی به تعبیر مقام معظم رهبری ناشی از روح استکباری آنها و تفسیر غلط از واژه تروریسم است.
معاون سیاسی سپاه علی ‌بن ابیطالب (ع) امپریالیسم را یک نظام اقتصادی و سیاسی دانست که روح استیلا‌جویانه دنیای مدرن را در خود محقق ساخته و گفت: امپریالیسم امروز به دنبال ریاست بر کل جهان است و این روحیه استکباری، آمریکا را وادار می‌کند تا در مقابل هر اندیشه غیر خود قد علم کرده و تنها دنبال به کرسی نشاندن حرف خود باشد.
نظری به اقدامات تروریستی مستکبران جهان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تا امروز اشاره کرد و ابراز داشت: این کشورها به صورت مستقیم یا توسط افراد و گروه‌های آموزش داده و مزدور تاکنون، هزاران نفر از بهترین‌های کشورمان را مورد هدف قرار داده‌اند که در مورد بیش از 17 هزار نفر منجر به شهادت این عزیزان شده است.
وی افزود: ترورهایی مانند حادثه ششم تیر سال 60 علیه مقام معظم رهبری و هفتم تیرماه در حزب جمهوری اسلامی که به شهادت 72 تن از یاران انقلاب منتهی شد و نیز انفجار دفتر نخست‌وزیری که رئیس جمهور و نخست‌وزیر ایران به همراه 27 نفر از یارانشان به شهادت رسیدند، نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی منافقان بوده است و حتی مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با 290 مسافر نیز اقدامی تروریستی بود که توسط آمریکا صورت گرفت.
معاون سیاسی سپاه علی‌بن ابی‌طالب (ع) با بیان اینکه این ترورها خسارات غیر‌قابل جبرانی به این کشور وارد ساخته است خاطرنشان کرد: این اقدامات هیچگاه نتوانسته اراده حق‌خواهی و استکبارستیزی مردم مسلمان ایران را که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است را مورد تاثیر قرار دهد بلکه مردم را در حقانیت راه خود و استمرار مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل جدی‌تر ساخته است.
وی افزود: امروزه برای همه مردم دنیا آشکار شده که واژه‌هایی چون حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و دموکراسی، نفی خشونت، صلح، آزادی، قانون‌مداری، مدنیت و مردم‌سالاری، واژه‌هایی زیبا و فریبنده هستند که از زبان مستکبران و زورمداران طرح می‌شوند اما این عبارات تنها یک شعار بوده و ابزاری برای اعمال فشارهای سیاسی و فریب افکار عمومی هستند.
نظری با تاکید بر اینکه تنها راه مبارزه در درجه نخست،‌ روشنگری با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، علمی و دیپلماتیک است، اظهار داشت: پس از آن باید با ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران قد علم کرد همانگونه که مردم شریف ایران طی 33 سال گذشته آن را به منصه ظهور رساندند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول