اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غرویان در گفت‌وگو با فارس:

ترور دستور سازمانی صهیونیسم بین‌الملل است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه در طول تاریخ، حکومت‌های دیکتاتوری منشا تروریسم دولتی بودند، گفت: در قواعد و اصول صهیونیسم بین‌الملل، ترور به عنوان دستور سازمانی مورد توجه قرار گرفته است.

ترور دستور سازمانی صهیونیسم بین‌الملل است
حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به نظر اسلام در مورد ترور اشاره کرد و اظهار داشت: از دیدگاه فقه اسلامی مال، جان و آبروی اشخاص احترام ذاتی دارد و انسان دارای کرامت ذاتی است که باید محترم شمرده شود.
وی با استناد به قاعده لاضرر در اسلام افزود: تروریسم به معنای آسیب رساندن یا مورد هدف قرار دادن شخصیت یا شخص محکوم بوده و تروریسم مصداق اضرار به غیر است.
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه این حکم در مورد همه انسان‌ها جاری است، گفت: تنها استثناء در این زمینه کسانی هستند که می‌خواهند آزاری به ما، مکتب و دین وارد کنند که اینها حکمشان جداست.
وی ابراز داشت: برخی دولت‌های دیکتاتور هستند که برای باقی ماندن در قدرت، گروه‌های ترور و افراد مسلحی دارند که مخالفین خود را از بین می‌برند که منشا آن حکومت‌های دیکتاتوری در طول تاریخ بودند.
غرویان در مورد پیدایش تروریسم دولتی گفت: تروریسم دولتی به طور بارز در اعصار اخیر توسط صهیونیست‌ها آغاز شده و در اصول و قواعد صهیونیسم بین‌الملل به عنوان دستور سازمانی این مسئله وجود دارد که هراس مخالف ما هست باید ترور و از بین برده شود ‌به ویژه روحانیون و علمای دین را در دستور کار خود دارند.
وی تصریح کرد: ترور نوعی ضرر زدن به دیگران است و به طور قطع، این موجب عقده در بازماندگان شخص مورد ترور شده و وادار به عکس‌العمل می‌شوند و بغضی ایجاد می‌کند که پایه اختلاف است.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: این ترورهایی که در طول تاریخ اتفاق افتاده منشا اختلافات فرقه‌ای شده و بر مبنای همین تفکر که می‌توان با ترور مشکل را حل کرد این همه اختلافات ایجاد شده و بنابراین نوع این تفکر باید اصلاح شود و بشریت باید این تفکر را کنار بگذارد.
وی با اشاره به ترورهای اوایل انقلاب اسلامی گفت: ترورها نه تنها در عزم مردم در دفاع از کیان نظام خللی وارد نکرده بلکه پشتیبانی و حمایت آنان را بیشتر کرده است چرا که پس از انجام این ترورها، مظلومیت مورد ترور بر مردم آشکار و این سبب انسجام بیشتر مردم شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول