اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

اسرائیل مرکز تروریست‌پروری است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین در متن دین اسلام است، گفت: اسرائیل مرکز تروریست‌پروری است.

اسرائیل مرکز تروریست‌پروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان بیرجند و راهپیمایان روز قدس با اشاره به اینکه بقای هستی و عالم بر حق است، اظهار داشت: مردان و زنان بدانند که نباید حتی یک دقیقه از عمر خود را با یاس و ناامیدی زندگی کرد.

وی ادامه داد: رمضان ماه امید و ماه بندگی خداوند است و باید انسان‌ها از این فرصت بیشتر استفاده کنند و برای رسیدن به راه حق بیشتر تلاش کنند.

معاون اول قوه قضائیه عاقبت خیر را از آن صالحان و متقیان دانست و افزود: باید انسان‌ها از برکات و نعمات خداوند کمال استفاده را ببرند و در راه حق این نعمت‌ها را استفاده کنند.

 

*جریان استکباری در مسیحیت و یهودیت است

رئیسی با بیان اینکه جریان استکباری هم در مسیحیت و هم در یهودیت است، تصریح کرد: هیئت حاکمه در آمریکا مسیحیان هستند و نگاه آنها استکباری و سلطه‌خواهی است.

وی از گذشت 50 سال از تجاوز اسرائیل به سرزمین‌ها خبر داد و گفت: این تجاوزها همیشه بوده و هست و چند نسل را آواره کرده‌اند ولی تاکنون در هیچ زمینه‌ای موفق نبوده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها به عنوان نجات فلسطینی‌ها آنها را وارد بازی سیاسی کرده‌اند، افزود: باید تدین و خلوص نیت خود را در مقابله با دشمن بالا برد و این رمز پیروزی است.

رئیسی با بیان اینکه با آموزه‌های دینی، کشوری از دست دشمنان آزاد می‌شود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و احیای دین اسلام که با تدابیر امام خمینی(ره) اندیشیده شد از مصادیق بارز از آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: در بیداری اسلامی امروزه کشورها و جریان فلسطین همین دین باوری و آموزه‌های دینی نکته اساسی در پیروزی آنها در جنگ‌های مختلف با دشمن بوده است.

 

*هویت بخشی به مسلمانان از ابتکارات امام خمینی(ره) بود

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به باور مردم رسید که دین می‌تواند مردم را از دست دشمنان نجات دهد و این فرهنگ احیا شد.

رئیسی هویت بخشی به مسلمانان را از ابتکارات امام خمینی(ره) دانست و گفت: دین انسان را به مبدا هستی یعنی خداوند متصل می‌کند و انسان‌ها باید با آموزه‌های دینی خود با دشمنان مبارزه کرده و آنها را شکست دهند.

وی نفوذ اسرائیل را در هیئت حاکمه اروپا و دیگر کشوهای غربی بسیار زیاد دانست و افزود: اسرائیلی‌ها با همین نفوذی که در کشورهای غربی دارند توانسته‌اند همه کشورها را در دست بگیرند و علیه اسلام و نظام اسلامی توطئه بریزند.

معاون قوه قضائیه حمایت از فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه را بسیار مهم دانست و گفت: مسئله جنگ 33 روزه و دیگر جنگ‌ها که فلسطینی‌ها و حزب‌الله پیروز شدند همه به خاطر الگوگیری از نظام اسلامی و دین مداری مردم این مرز و بوم بوده است.

رئیسی با بیان اینکه امروز سرزمین فلسطین در دست مجاهدان فلسطینی است، افزود: کسی باور نمی‌کرد که مبارک در قفس باشد و دیکتاتورهای برخی کشورها فراری باشند و در ایران اسلامی روز قدس برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی امروز بر سه اصل اساسی استوار است، تصریح کرد: یکی سر دادن شعار الله‌اکبر و دیگری همه کشورهای اسلامی ضد استکبار و دیکتاتور بوده و سومین اصل همه کشورها از آمریکا و اسرائیل تنفر دارند.

 

* مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین در متن دین اسلام است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه موضع‌گیری تمام کشورهای اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل است، افزود: امروز هیچ کشوری منفورتر و ذلیل‌تر از اسرائیل و آمریکا وجود ندارد.

رئیسی با اشاره به اینکه مبارزه با اسرائیل و دفاع از فلسطین در متن دین اسلام است، گفت: نباید دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین را نادیده گرفت و باید با تمام قوا از این مردم مظلوم دفاع کرد.

وی قرآن را راهنمای همه انسان‌ها دانست و افزود: باید آیات قرآن سرلوحه کارها و زندگی مردم قرار گیرد و بنا به دستورات خداوند در قرآن به این راهنمایی‌ها عمل کرد.

معاون قوه قضائیه حضور مردم در تمام صحنه‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: همه کشورهای اسلامی که امروز بیداری اسلامی را به وجود آورده‌اند فهمیده‌اند که باید خود مردم به صحنه بیایند تا کشورشان را از دست دیکتاتورها نجات دهند.

رئیسی تصریح کرد: امروز هر کشور و شخصی که هم پیمان با اسرائیل و آمریکا شده بداند که مردم از آنها بیزار بوده و تنفر خود را نسبت به آنها اعلام می‌دارند.

وی ادامه داد: نظر سنجی‌ها نشان داده که هر کشوری که وابسته به اسرائیل بوده موجب تنفر همه قرار دارد و باید به این نکته مهم توجه ویژه داشت.

معاون اول قوه قضائیه جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی را از مصادیق بارز اسرائیل دانست و گفت: این مصادیق به تصویب شورای امنیت و سازمان ملل رسیده است و باید محاکمه شود.

رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی مقتدرتر است، افزود: اقتدار انقلاب اسلامی دارای مولفه‌های زیادی است که باید به این مولفه‌ها توجه ویژه داشت.

وی اسلامی بودن را یکی از مهم‌ترین و نخستین مولفه اقتدار انقلاب دانست و گفت: ولایت‌پذیری، تدین بالای مردم، آزادی برای هر نوع فداکاری، روحیه تهاجم و وحدت از مولفه‌های بزرگ اقتدار انقلاب اسلامی است.

رئیسی روز قدس را روز تنفر و خشم دانست و افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس تنفر و خشم خود را از استکبار و اسرائیل غاصب و وحدت و حمایت از مردم فلسطین و کشورهای اسلامی اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ص10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول