اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

صهیونیست‌ها به صورت رسمی تروریست‌پروری میکنند

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اسرائیل به صورت رسمی تروریست‌پروری میکند، گفت: دولت‌های اروپایی از یک سو داعیه طرفداری از حقوق بشر را دارند ولی کشورشان منزلگاه جریانی است که به طور رسمی در لیست تروریست‌های دنیا قرار دارد.

صهیونیست‌ها به صورت رسمی تروریست‌پروری میکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در یادواره شهید رجایی و شهدای مظلوم ترور و مبارزه با نفاق استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: سؤالی مطرح است که آیا نفاق در تاریخ اسلام از مکه آغاز شده و یا مدینه که مرحوم علامه طباطبایی در این خصوص میفرماید «بسیاری از محدثین و مورخین نظرشان بر این است که نفاق پدیده‌ای مدنی است چراکه ریشه در ترس و طمع دارد».
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع نفاق یا برای ترس از شمشیر و حکومت و یا به خاطر طمع و مقامات حکومتی است که عده‌ای ایمان نداشته و تظاهر به داشتن ایمان میکنند.
معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: ما در مکه حکومت نداشتیم و در مدینه حکومت برقرار شده بود بنابراین نفاق پدیده‌ای مدنی است البته مرحوم علامه طباطبایی میفرماید این نظر قابل خدشه است چراکه طمع به مقامات حکومتی نبوده است.
وی توضیح داد: وقتی وجود مقدس پیامبر، روسای قبایل را دعوت به دین میکردند رئیس قبیله‌ای اظهار کرد من برای ایمان آوردن خود و قبیله‌ام پیش شرط دارم که بعد از شما من وصی و جانشین شما باشم ولی پیامبر فرمودند این جایگاه، جایگاهی است که خدا هرکه را بخواهد، تعیین میکند، بنابراین نپذیرفتند و آن رئیس قبیله نیز ایمان نیاورد از این‌رو طمع وجود داشته است، با آنکه اسلام از ابتدا فراگیر نبوده ولی معلوم بوده که این دین، دینی است که فراگیر شده و عالم را میگیرد.
رئیسی عنوان کرد: در سوره بقره خداوند در زمان وجود پیامبر ویژگیهای سه دسته را ترسیم میکند، گروه مومنان، کافران و منافقان، در بحث نفاق علامه طباطبایی میفرماید نفاق دو قسم است یا با نقاب و یا بینقاب که گاهی منافق را همه میشناسند ولی گاهی نفاق با نقاب است که شناخت آن سخت و شناساندن سخت‌تر است.
وی به تلاش حضرت فاطمه (س) برای شناساندن نفاق اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام سختی کار وجود مقدس صدیقه طاهره (س) در همین بخش است ایشان باید با دو سلاح اشک دیدگان و خطبه‌های روشنگرش نقاب را از چهره نفاق کنار زده تا بگویند باید نقاب از چهره نفاق کنار رود و در واقع نخستین شهیده در سنگر مبارزه با نفاق، صدیقه طاهره در تاریخ اسلام است.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اقدامات منافقان در ابتدای پیروزی انقلاب برای جذب افراد و یارگیری یادآور شد: مرحوم شهید هاشمینژاد اینها را خوب میشناخت و فریاد میزد که تحت تأثیر اینها قرار نگیرید، امام خمینی، شهید بهشتی و شهید مطهری نیز اینها را به خوبی میشناختند.
وی اظهار کرد: در 30 خرداد سال 60 فاز نظامی منافقین بعد از فاز سیاسی آغاز شد به طوریکه گاهی در تهران در یک روز 100 ترور داشتیم و آنها کسانی را ترور می کردند که در چهره و یا حتی مغازه‌شان نشانی از دینداری داشتند و امام جماعت، مدیر دولتی، کفاش، مغازه‌دار و بسیجی را ترور میکردند که جرم‌شان این بود که حزب‌اللهی بودند.
رئیسی اعلام کرد: وقتی فاز نظامی را منافقین شروع کردند به این امید بودند که در مدت کوتاهی اوضاع عوض شده و زمینه برای سلطه مجدد سلطه‌گران به این کشور آماده شود، کشوری که رئیس جمهور و نخست وزیر خود و در زمان کوتاهی نیز رئیس دیوان عالی آن و 72 تن به دست منافقان به شهادت رسیدند.
وی توضیح داد: در چنین شرایطی که وضعیت در داخل کشور آرام نبود، در مرزها نیز در سال 59 جنگ به کشور ما تحمیل شد، منافقان در کارخانجات و دانشگاه‌ها به دنبال این بودند که اعتصاب راه بیاندازند و وضعیت برهم ریزند و جریان نفاق اقدامات جنایتکارانه و پلیدی داشت ولی به برکت خون شهدا از جمله شهید رجایی طومار اینها در هم پیچیده شد و چهره نفاق بر همگان روشن شد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اقدامات تروریستی جریان نفاق در عراق گفت: امروز منفورترین جریان در کشور ما و عراق جریان نفاق است زیرا آنقدر برای صدام و اسرائیلیها علیه مردم جاسوسی کردند و امروز به وضع فلاکت باری دچار شدند ولی در مقابل شهید رجایی امروز در کشور ما نامش به عنوان برکت، قبرش قبله دل‌ها و سیر و سلوکش نیز الگوست اما نفاق به ذلت دچار شده که این تنها وضع دنیایی آنهاست.
وی به اهمیت سیره فاطمی اشاره کرد و افزود: جریان و سیره فاطمی در شبی مانند شب قدر بسیار اهمیت دارد به طوریکه شرط درک شب قدر یافتن معرفت نسبت به مقام ولایت حضرت فاطمه (س) است که با این معرفت است، انسان یک شبه ره 100 ساله را طی میکند و امام زمان (عج) نیز فرموده الگوی وی در اصلاحات، مادرش صدیقه طاهره است.
رئیسی در ادامه با اشاره به تناقض در رفتار کشورهای اروپایی و حمایت آنها از منافقان بیان کرد: امروز جریان منافقان یک سازمان است و یا گروه‌هایی بزرگ تروریستی هستند ما سخنی با اروپاییها و غربیها داریم، آنها که یک دولت تروریست در منطقه ایجاد کردند که برای امیال پلید خود دست به ترور میزنند، کشوری که جایگاه پرورش تروریست است، تروریستی که شهید علیمحمدی را ترور کرد به صورت رسمی گفت آموزش‌هایی را در پادگان اسرائیل دیده است.
وی تصریح کرد: اسرائیل به صورت رسمی تروریست‌پروری میکند و این در حالیست که مردم در روز قدس همه فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر میدهند،‌دولت‌های اروپایی چگونه میخواهند این پارادوکس را پاسخ دهند از یک سو داعیه طرفداری از حقوق بشر را دارند و از سوی دیگر کشورشان منزلگاه جریانی است که به طور رسمی در لیست تروریست‌های دنیا قرار دارد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فعالیت منافقین در عراق عنوان کرد: چرا نمیگذارند امروز در عراق پادگان اشرف جمع شود و به حیات ننگین تروریست‌ها خاتمه داده شود زیرا اینها زیر چتر حمایت آمریکاییها هستند.
وی اضافه کرد: وقتی میگوییم جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی این سه میثاق مدنی و سیاسی ملل متحد است، اسرائیل امروز مرتکب هر سه جنایت میشود و مخفی نیز نمیکند و به صورت رسمی آمریکاییها و سران کشورهای اروپایی از وی حمایت میکنند و آنها باید پاسخ دهند، مردم دنیا میبینند در عراق تا بحث این میشود که آمریکاییها بیرون روند انفجارهای متعددی در این کشور رخ میدهد.
رئیسی در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم خاطرنشان کرد: ما امروز به برکت شهیدان گرد هم آمدیم و از برگزارکنندگان این مراسم و سپاه استان تشکر میکنیم و نسل نو باید بداند جریان نفاق چه بود و چه باید در برابر آن کرد؛ آنچه مسلم است جریان حق میماند و چه کسی پیش‌بینی میکرد در 32 سالگی انقلاب اسلامی حسنی مبارک در قفس شود و به برکت نام و یاد شهدا نقاب از چهره نفاق کنار زده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت بصیرت در مقابله با نفاق اعلام کرد: آیا جریان نفاق منحصر به سازمان منافقان آن روز است و یا جامعه اسلامی همیشه باید هوشیار و با بصیرت باشد، نکند جریانی که بر چهره نقاب زده طوری خود را نمایش دهد که بعد از مدتی معلوم شود آن نیست که نشان میدهد، بنابراین آنچه مورد تأکید برای مومن است حرکت با بصیرت است و نسخه بصیرت که رهبری فرمودند برای همه داروی شفابخشی در زندگی سیاسی، اخلاقی و معرفتی است و باید بدانیم همواره باید بصیرت داشته و جریانات، آسیب‌ها، دشمن و راه را بشناسیم و در سنگر دشمن ستیزی تردید به خود راه ندهیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول