اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نهبندان خبر داد

توزیع 27 هزار اصله نهال رایگان در نهبندان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از تهیه و توزیع 27 هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان خبر داد

توزیع 27 هزار اصله نهال رایگان در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، عبدالرضا جاوید‌فر امشب در جمع مسئولان و مردم شهرستان نهبندان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: درخت طی دوران‌های طولانی همدل و همراه انسان و در گذر از مراحل مختلف توسعه یار و یاور آدمیان بوده است.

وی ادامه داد: برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تنها علم و شناخت کافی نیست بلکه باید یافته‌ها را باور داشت و به آن ایمان آورد و اخلاقأ به آن پایبند بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با بیان این‌که درختکاری و اهمیت آن ریشه دینی دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند «اگر عمر جهان پایان یابد و قیامت فرا رسد و یکی از شما نهالی در دست داشته باشد اگر به قدر کاشتن آن فرصت باشد باید فرصت را از دست ندهد و آن درخت را بکارد».

جاوید‌فر از اجرایی شدن بیش از 15 برنامه طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و افزود: جشن درختکاری، دیدار با امام جمعه، توزیع نهال رایگان، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید از پروژه‌ها، افتتاح پروژه آبخیزداری منطقه شاهکو، گردهمایی حافظان افتخاری و همیاران طبیعت و کلاس‌های آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عملکرد واحد جنگل این اداره در سال جاری گفت: امسال ایجاد کمانه آبگیر و کاشت نهال در 282 هکتار از اراضی نهبندان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان یادآور شد: امسال بیش از 27 هزار اصله نهال در این شهرستان تهیه و به طور رایگان بین مردم توزیع شده است.

جاوید‌فر خاطرنشان کرد: طی سال جاری آبیاری، وجین علف هرز و واکاری نهال در 38 هکتار از اراضی این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام/69003/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول