اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

افتتاح 34 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی 34 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

افتتاح 34 پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌اله شریفی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به این‌که امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده و حماسه سیاسی با حضور مردم محقق و امید است حماسه اقتصادی محقق شود.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری نقش موثری در محقق شدن حماسه اقتصادی داشته چون بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در جامعه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: این موضوع اقتدار کشور را نشان می‌دهد که همت مردم و مسئولان را می‌طلبد.

شریفی به شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و اذعان داشت: شعار امسال به نام منابع طبیعی با مردم و برای مردم نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری مربوط به مردم بوده و با حمایت مردم اجرا شده است.

‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: دیدار ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فرمانداران در شهرستان‌ها یکی از این برنامه‌ها است.

شریفی اضافه کرد: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی جشن درختکاری در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در ستادهای نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها نهال رایگان بعد از اقامه نماز در بین مردم توزیع می‌‌شود، تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی زنگ طبیعت در برخی از مدارس استان با حضور مسئولان نواخته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح 34 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در طول هفته منابع طبیعی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، مرتع و جنگل افتتاح می‌شود.

شریفی یادآور شد: برای افتتاح این پروژه‌ها اعتباری بالغ ‌بر یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در بخش آبخیزداری چهار پروژه، بیابان‌زدایی 11 پروژه، مرتع هشت پروژه و در بخش جنگل‌داری چهار پروژه افتتاح می‌شود.

شریفی به پروژه RFDL اشاره کرد و یادآور شد: تعداد سه دستگاه خودروی سوخت‌رسان و 10 هزار سیلندر گاز 11 کیلویی برای جلوگیری از بوته‌کنی در بین 28 روستای پرجمعیت و حائز اهمیت در خراسان جنوبی و در راستای اجرای این طرح توزیع شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 675 میلیون تومان از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی دانست و اذعان داشت: این اعتبار به بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی متذکر شد: مراسم نهال‌کاری از چند روز قبل در مدارس آغاز شده تا دانش‌آموزان با فرهنگ منابع طبیعی آشنا شوند.

شریفی اذعان داشت: مراسم نهال‌کاری در برخی از دستگاه‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم روز درختکاری در بیرجند با همکاری شهرداری بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: غبارروبی مزار شهداء، اجرای مانور یگان حفاظت منابع طبیعی، اهدای خون توسط کارکنان منابع طبیعی، برگزاری مراسم کاشت نهال به همراه پرستاران و برگزاری مسابقات تیراندازی و فوتسال در بین کارکنان این مجموعه از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در خراسان جنوبی است.

شریفی تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته، امسال 380 هزار اصله نهال در بین مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر این نهال‌ها از نوع گونه‌های غیرمثمر مانند کاج، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، زبان گنجشک، زیتون تلخ، آسمان‌دار، اکالیپتوس و اقاقیا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین از نوع گونه‌های مثمر بادام و سنجد بوده که در هفته منابع طبیعی در استان توزیع می‌شود.

شریفی با بیان این‌که 22 اسفند‌ماه به عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی خراسان جنوبی به یاد شهدا در سطح استان 2 هزار نهال را غرس می‌کنند.

انتهای پیام/22481/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول