اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

افتتاح 2 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در نهبندان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی در 20 اسفندماه جاری پروژه آبخیزداری شاهکوه و هلالی آبگیر دشت سهل‌آباد افتتاح می‌شود.

افتتاح 2 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در نهبندان

عبد‌الرضا جاویدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی که مصادف با 15 اسفندماه جاری تا 21 اسفندماه جاری است برنامه‌های متنوعی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در روز 15 اسفند‌ماه جاری که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده برنامه جشن درختکاری در نهبندان برگزار می‌شود، افزود: این جشن با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان و شهرداری نهبندان و با حضور فرماندار نهبندان، امام جمعه نهبندان، یاوران طبیعت و مسئولان ادارات با کاشت نهال در بلوار دانشگاه برگزار می‌شود. ‌

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان ادامه داد: همچنین غبارروبی مزار شهدا و غرس پنج اصله نهال به یاد پنج شهید گمنام این شهرستان در این روز صورت می‌گیرد.

جاویدفر اذعان داشت: در روز جمعه 16 اسفند‌ماه جاری نهال رایگان در بین نمازگزاران در نماز جمعه توزیع می‌شود.

وی به برنامه‌های سومین روز از هفته منابع طبیعی در نهبندان اشاره کرد و افزود: برگزاری کوهپیمایی برای کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، برگزاری مسابقات تیراندازی با همکاری بسیج سازندگی و بازدید از پروژه‌های سنواتی بسیج سازندگی در بخش منابع طبیعی از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با بیان این‌که پنجمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و تحقیق نام‌گذاری شده است، یادآور شد: در این روز کلاس‌های آموزشی ترویجی و سخنرانی پیرامون ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در مدارس شهرستان برگزار می‌شود.

جاویدفر از افتتاح دو پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در 20 اسفند‌ماه جاری خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه آبخیزداری حوزه شاهکوه و پروژه هلالی آبگیر دشت سهل‌آباد می‌شود.

وی برگزاری جلسه شورای اداری نهبندان با محوریت منابع طبیعی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه نهبندان، فرماندار این شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول