اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

اقتدار معنوی و اخلاقی انقلاب اسلامی باید حفظ شود

امام جمعه راور گفت: ما باید در کنار کسب همه اقتدارهای علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی از اقتدار معنوی، اخلاقی و رفتاری غافل نشویم.

اقتدار معنوی و اخلاقی انقلاب اسلامی باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و همچنین با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: تقوای الهی سبب می‌شود که انسان در همه حال به یاد خداوند باشد و هرگز از دستورات الهی نافرمانی نکند.

وی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) خاطرنشان کرد: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) پر تلاطم‌ترین دوران اسلام به شمار می‌رود به دلیل آنکه خلفای عباسی می‌دانستند، مصلح جهان از نسل آن حضرت است به او اجازه خروج از مدینه را نمی‌دادند و ایشان تنها امامی است که به سفر حج نرفته است.

امام جمعه راور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) و با اشاره به اینکه‌ وجود نازنین این حضرت در زنده بودن مایه برکت برای شیعیان بود و امروز هم مرقد مطهر ایشان ملجأ و پناهگاهی برای محبان و شیعیان خاندان عصمت و طهارت است، یادآور شد: به برکت مرقد ایشان، امروز در شهر مقدس قم پایگاه عظیم علوم دینی استقرار یافته است و محل تربیت علمأ و مراجع تقلید شده که اسلام از وجود این علما رونق و نشر یافته است.

تویسرکانی تصریح کرد: 22 بهمن سالروز یک حادثه عظیم و بزرگ جهانی و بین‌المللی است، زیرا ملت ایران فجرآفرین هستند، لذا انقلاب اسلامی برای دشمنان یک ضربه سنگین و برای مسلمانان یک پدیده بسیار مقدس و نورانی و مبارک در جهان اسلام و مستضعفان عالم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالروز فجر انقلاب خاطر نشان کرد: دهه فجر دهه شکوفایی انقلاب و رهیدن از چنگال حکومت ستمشاهی بود و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

این مسئول عنوان کرد: ما به عنوان یک فرد مسلمان وظیفه داریم از هویت مکتبی انقلاب اسلامی مراقبت همه‌جانبه داشته باشیم، زیرا برای ما عزت آورده و از نعمات آن برخوردار هستیم و هرگز نباید این مراقبت مورد غفلت قرار گیرد.

تویسرکانی افزود: این انقلاب که با فریاد اسلام‌خواهی و با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و دینی آغاز شده با رهبری مرجعیت دینی شکل گرفت و با هدایت روحانیت اصیل و پیرو خط امام و با شور عاشورایی این مردم و توده‌های مردم مسلمان ایران هدایت شده است.

وی ابراز داشت: بسیاری از جریان‌های وابسته به قدرت‌های شرق و غرب همچون یگان‌های چپ مارکسیستی و کمونیستی، فداییان خلق، حزب توده، ملی‌گراها و وابستگان به جبهه ملی و نهضت آزادی در آن دوران تلاش می‌کردند تا موتور این انقلاب را خاموش کرده یا انقلاب را به نفع خودشان مصادره کنند و در روند این انقلاب اثر بگذارند، اما امام عظیم‌الشأن و رهبران انقلاب اسلامی همراه با مردم و با آگاهی و شور انقلابی هویت مکتبی این انقلاب را حفظ کردند.

تویسرکانی بیان داشت: هدف و مخالفت دشمنان اسلامی به ویژه آمریکا و اسرائیل و تحمیل کردن هشت سال جنگ برای از بین بردن اسلام و حاکمیت دین است، زیرا دشمنان ما می‌بینند، حاکمیت اسلام و وعده‌های الهی، مردم ایران را در مقابل همه امتحانات و آزمایش‌های فراوان ثابت و استوار و با نشاط حفظ کرده و در صحنه نگه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراقبت از اتحاد و اعتماد ملی اشاره کرد و افزود: دشمن برای از بین بردن اسلام و اتحاد و اعتماد ملی زیاد کار کرده تا ارزش‌های دینی ما رنگ ببازد و تهاجم فرهنگی و ابزار تبلیغاتی وسیع خود را در همین راستا به کار گرفته است.

امام جمعه راور افزود: حفظ کرامت مردم و عزت ملی را باید حفظ کرد، زیرا مهمترین و عظیم‌ترین سرمایه کشور است و ملت ایران به هیچ وجه حاضر نیست از این اقتدار و عزت دست بردارد.

تویسرکانی اظهار داشت: ما باید در کنار کسب همه اقتدارهای علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی از اقتدار معنوی و اخلاقی و رفتاری غافل نشویم و همواره این برخورداری از معنویات و اخلاقیات را مورد توجه قرار دهیم و این ارزش‌ها نباید کم‌رنگ شود.

وی یادآور شد: مسئولان کشور باید نیازها و مصالح کشور را حفظ کنند و یک‌دل و یک‌زبان باشند، امروزه دشمنان انقلاب درصدد گمراه کردن مردم از مسیر اصلی خود هستند، اما مسئولان و مردم ایران با حضور منسجم و متحد و به دور از اختلاف این اقتدار و وحدت ملی و عزت و شرافت به دست آمده خود را همواره حفظ می‌کنند.

امام جمعه راور عنوان کرد: ما به اقتدار معنوی و اخلاقی دست پیدا کرده‌ایم، لذا زیبنده ملت ایران نیست که برای برنامه‌های رفاهی، عزت و کرامت مردم ایران خدشه‌دار شود و برای دریافت سبد کالا در صف‌های طولانی و این ازدحام‌ها قرار بگیرند، لذا باید درست مدیریت و هدایت شود.

تویسرکانی تصریح کرد: همان‌گونه که در دفاع مقدس ثابت کردیم با جان و دل از تمامیت ارضی کشورمان دفاع می‌کنیم و با حضور یکپارچه و با شکوه و عزت و کرامت انسانی خود در راهپیمایی 22 بهمن به جهانیان به ویژه استکبار نشان می‌دهیم که بر همان عهد و راهی که امام راحل و شهیدان رفتند هستیم و در هیچ شرایط از مسیر رفته برنمی‌گردیم.

وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن یک دین است که باید ادا شود و برای تأیید راه و هدف امام و تأیید نظام اسلامی است که مردم با حضور خود مهر تأییدی بر صحت و به حق بودن انقلاب می‌زنند و نشان می‌دهند که تحریم‌ها و تهدیدها هرگز بر اراده راستین مردم هیچ تأثیری نداشته و همانگونه که حضور مردم تاکنون موضوعیت داشته و بر اقتدار ملی می‌افزاید، لذا در راور با نشاط و شادابی کامل این راهپیمایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول