اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی مطرح کرد

ثبت صحنه‌های بی‌نظیر شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: صحنه‌های بی‌نظیر شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که با بازنگری آن می‌توان بیشتر با سیره زندگی شهدا آشنا شد.

ثبت صحنه‌های بی‌نظیر شهادت در تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر محمد رضایی در یادواره شهدای تیپ 116 پیاده مکانیزه سرلشکر شهید علی صفوی که امروز در مسجد امام حسن عسگری (ع) چهارصد دستگاه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و دوم بهمن ماه به عنوان روز سقوط قطعی ستم‌شاهی و پایان دو هزار و 500 ساله سلطه سلاطین نام‌گذاری شده است و به این دلیل اهمیت دارد.

وی افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از نوزدهم تا 22 بهمن ماه روز سقوط ارزش‌های شاهنشاهی در درون و بدنه ارتش نامگذاری شده تا هر ساله این روز را گرامی بداریم.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی با اشاره به اینکه قشرهای مختلف مردم از درون خانواده‌های مومن و مذهبی و از سازمان‌ها، اداره‌ها و موسسه‌های مختلف با متحد شدن سقوط ارزش‌های پهلوی را رقم زدند، اظهار داشت: بیشتر آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت‌های مربوطه خود ادامه دادند.

این مسئول ادامه داد: ولی ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله بعد از این پیروزی ماموریت‌ها و برنامه‌های متعددی برای نشان دادن خدمت به مردم شروع کرده که مبارزه با ضد انقلاب داخل کشور از جمله این ماموریت‌ها بوده است.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی افزود: شهدای بی‌شماری به انجام ماموریت یاد شده رفتند و با مبارزه کردن با این افراد جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه هر کشوری یادگاران و اسطوره‌هایی در خود جای داده و در تاریخ انقلاب خود به آن می‌بالد، ابراز داشت: ایران از جمله کشورهای مهد تربیت و ادب است و از این اسطوره‌ها زیاد دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: صحنه‌های بی‌بدیل ایثارگری و شهادت‌های بی‌شماری در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که فداکاری هر یک از این شهدا برگ‌های زرینی در این تاریخ است که با مطالعه و بازنگری آن می‌توان بیشتر با سیره زندگی شهدا آشنا شد.

 

انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب قرن بیستم

وی با بیان اینکه پیامبران معلمان واقعی مسلمانان بودند و آنان با بیان سخنانی ارزش‌های انسانی را بین ما ترویج دادند تا بتوانند انسان‌هایی در منزلت اسلام تربیت کنند، بیان کرد: امام خمینی (ره) و شهدا با تحمل سختی‌هایی برای تحقق این مهم تلاش کردند تا بتوانند این ارزش‌ها را در جامعه اسلامی ایران اجرایی کنند.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی ادامه داد: اکنون مقام معظم رهبری سکان‌دار انقلاب اسلامی است و این انقلاب را با تدبیر و مدیریت مقتدرانه در مسیر واقعی خود هدایت می‌کند تا‌ آن را به صاحب اصلی این انقلاب بدهد.

رضایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی‌بدیل، بی‌همتا و بزرگترین انقلاب در قرن بیستم لقب گرفته است، ابراز داشت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی و تبیین دستاوردهای این انقلاب به آحاد جامعه است تا آنان بیشتر با آثار برکات این انقلاب آشنا شوند.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول