اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

انقلاب اسلامی وابسته به هیچ قدرت جهانی نیست

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: انقلاب اسلامی ما وابسته به هیچ قدرت جهانی نیست و با تکیه بر توانایی‌ خود اداره می‌شود که تحقق این مهم در جهان امروز کمتر در حکومت‌ها دیده شده است.

انقلاب اسلامی وابسته به هیچ قدرت جهانی نیست

حجت‌الاسلام علی عباسی به مناسبت ایام دهه فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در سال‌های گذشته حکومت‌های ظالم همانند سلسله بنی‌امیه و بنی‌عباس و محمدرضا شاه در ایران حکومت می‌کردند، اظهار داشت: جدایی دین از سیاست آنها در اداره کشور حاکم بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن طرح جدیدی در اداره حکومت دینی و اسلامی کشور بود، ابراز داشت: در این طرح دین همراه با سیاست است و به همین دلیل امام خمینی (ره) برای اداره این حکومت کتاب ولایت‌فقیه را نوشتند و شاگردان دینی بی‌شماری را تربیت کردند که انقلاب به عظمت آنان به وجود آمد.

این مسئول با بیان اینکه نه غربی و نه شرقی مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی بوده است، بیان کرد: انقلاب ما وابسته به هیچ قدرت جهانی نیست و با متکی به توانایی‌ خود اداره می‌شود که تحقق این مهم در جهان امروز کمتر در حکومت‌ها دیده می‌شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین افزود: کمتر حکومتی پیدا می‌شود که استقلال داشته باشد و وابسته به هیچ قدرت جهانی نباشد ولی امام خمینی (ره) با تأسی از آموزه‌های دینی توانستند حکومتی مبتنی بر دین اسلام برپا کند.

عباسی با اشاره به اینکه برپا شدن انقلاب اسلامی در کشور ما در دنیا بی‌نظیر بوده است، ابراز داشت: ایجاد این انقلاب و تداوم آن در آینده به دلیل مکتب انقلابی ما بوده که هیچ منافع اقتصادی، سیاسی و خانوادگی فردی در‌آن وجود ندارد و فقط ارزش‌های اسلامی مورد توجه است.

وجود ولایت‌فقیه در اداره کشور ضروری است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه برای اجرای اداره حکومت اسلامی نیاز به حاکمی است که بتواند این احکام را در کشور اجرا کند، خاطرنشان کرد: همچنین ابراز شجاعانه این مطالب در مجامع بین‌المللی و ارتباط آن با سایر کشورها باید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این حاکم باشد.

وی با بیان اینکه اسلام جامع است و آموزه‌های بی‌شماری برای نجات بشریت دارد، بیان کرد: وجود ولایت‌فقیه در اداره کشور ضروری است و موجب دفع فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ولایت‌ فقیه می‌تواند هر مانعی مانند جنگ تحمیلی و فتنه 88 که در انقلاب اسلامی به وجود می‌آید را با تدبیر و مدیریت مقتدرانه خود خنثی کند، اظهار داشت: وجود این مولفه در کشور آثار و برکات بی‌شماری دارد که با تبعیت از آن می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری رسید.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه کشورهایی مانند لیبی و تونس انقلاب کردند ولی انقلاب‌ آنان به نتیجه نرسید، بیان کرد: مردم این ملت به اداره کشور توسط حاکمان ظالم معترض هستند ولی این کشورها به دلیل نداشتن رهبر متاسفانه به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول