اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال صورت گرفت

بازدید 120 هزار گردشگر از جاذبه‌های شهداد

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در بخش شهداد گفت: در سال جاری 120 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های شهداد بازدید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

بازدید 120 هزار گردشگر از جاذبه‌های شهداد

حجت ابراهیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 120 هزار نفر گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهداد بازدید کرده‌اند که از این تعداد 550 نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی به مراکز اقامتی گردشگران اشاره کرد و بیان داشت: گردشگرانی که به شهداد سفر می‌کنند، می‌توانند در خانه‌های روستایی با تجهیزات اولیه اقامت کنند و از فضای روستا و دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیدن کنند.

ابراهیمی‌زاده با اشاره به کمپ کویری شهداد تصریح کرد: کمپ کویری نیز با داشتن 12 چشمه سرویس بهداشتی، یگان حفاظت، سالن آمفی‌تئاتر روباز و سه سکو رصد ستارگان می‌تواند محل مناسبی برای حضور گردشگران و علاقه‌مندان به کویر باشد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: با توجه به گستردگی فضای کویر حرکت در این مناطق بدون راهنما با خطر گم شدن همراه است، بنابراین گردشگران باید در قالب تورهای گردشگری به این منطقه سفر کنند.

وی به جاذبه‌های منحصر به‌فرد شهداد اشاره و خاطر نشان کرد: کلوت‌ها، نبکاها، تپه‌های تخم‌مرغی، گندم بریان، رود شور، امامزاده زید، آب‌انبار قدیمی، قدیمی‌ترین پرچم فلزی جهان  و... از جمله این جاذبه‌ها است که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول