اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد

جذب 9 سرمایه‌گذار با هدف توسعه گردشگری در قزوین

شهردار قزوین با بیان اینکه 9 سرمایه‌گذار با هدف توسعه گردشگری در قزوین جذب شده‌ است، گفت: 80 درصد آنان با منابع غیرنقدی و 20 درصد با منابع نقدی موافقت کردند.

جذب 9 سرمایه‌گذار با هدف توسعه گردشگری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی صبح امروز در نشست استاندار قزوین با مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: شهرداری قزوین بر اساس سیاست حاکم در دولت یازدهم با شعار امید و تدبیر و سیاست‌های پولی و مالی حرکت می‌کند.

وی افزود: با توجه به شرایط امروز کشور باید از ظرفیت‌ها و ثروت‌های نهفته در مناطق مختلف استان قزوین بهره‌برداری کرد که نگاه دولت به این مهم مسیر بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را برای درآمدزایی شهرداری قزوین هموار کرده است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شهرداری قزوین با بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در راستای تولید ثروت تلاش کرده است، خاطرنشان کرد: این نهاد امروز با توجه به این نگاه در دولت فعلی و شرایطی که به وجود آمده می‌تواند به سرعت در تحقق این مهم گام‌هایی بسزایی را بردارد.

نصرتی با بیان اینکه استان قزوین دارای برنامه چشم‌انداز و بالادستی است، اضافه کرد: مطالعات انجام شده و اکنون با حداکثر استفاده می‌توان از آن به نحو مطلوبی بهره‌برداری کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه گردشگری مذهبی، سلامت و طبیعی یکی از مؤلفه‌های برنامه چشم‌انداز است، بیان کرد: زیرساخت‌ها برای تحقق این مهم آماده است و سرمایه‌گذار مربوط جذب شدند.

شهردار قزوین با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این موضوع که زیر مجموعه معاون عمرانی استان قزوین محسوب می‌شوند ارتباط بیشتری با شهرداری قزوین داشته باشند، اذعان داشت: با تحقق این مهم می‌توان اطمینان‌سازی مطمئن برای سرمایه‌گذاری در این شهر برای سرمایه‌دار ایجاد کرد تا هیچ یک از آنان با توجه به این وضعیت کناره‌گیری نکنند.

نصرتی با اشاره به اینکه در رابطه با زیرساخت‌ها در بودجه 93 با 9 پیمانکار مذاکره کردیم که 60 تا 70 درصد آنها غیربومی و 30 تا 40 درصد آنها بومی هستند، ابراز داشت: این پیمانکاران از توان مالی و اقتصادی و شرایط تبدیل خوبی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد این زیرساخت‌ها باید تأمین مالی نقدی و غیرنقدی در اختیار ‌آنان قرار دهیم، بیان کرد: 80 درصد آنان با منابع غیرمالی و 20 درصد با منابع نقدی برای سرمایه‌گذاری در این شهر موافقت کردند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه شهرداری قزوین در راستای تأمین مالی نقدی سرمایه‌گذاران با سه بانک وارد مذاکره شده است، اضافه کرد: این نهاد برای تأمین مالی غیرنقدی نیاز به منابع ملکی با ارزش مالی 350 میلیارد تومان دارد که برای تأمین این منابع نیاز به حمایت ویژه داریم تا بتوانیم این مهم را برای سرمایه‌گذاران مهیا کنیم.

نصرتی با بیان اینکه شهرداری قزوین نیاز به تولید ثروت دارد، ابراز داشت: باید صنعت ساختمان از رکود خارج شود و با پویایی این صنعت زیرساخت‌های شهر قزوین مانند احداث بلوار و تقاطع‌های غیرهمسطح و پارک تقویت شود تا گردشگران به خوبی در این شهر جذب شوند تا با تحقق این مهم ثروت برای شهرداری قزوین تولید شود.

 

اتمام سریع دولت‌خانه صفوی در قزوین

این مسئول به دولت‌خانه صفوی اشاره کرد و گفت: برای این پروژه زحمات بی‌شماری کشیده شده ولی اکنون دو موضوع سالن ورزشی و مدرسه باقی مانده تا با خارج شدن از این دولت‌خانه پروژه به نحو مطلوبی انجام شود.

شهردار قزوین ادامه داد: با بهره‌برداری از دولت‌خانه صفوی شش هکتاری برای گردشگران جذابیت خوبی دارد به همین دلیل نباید این پروژه بیش از این طول بکشد و همچنین این پروژه برای تولید ثروت برای شهرداری قزوین باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/77009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول