اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

ظرفیت‌های کویر در توسعه گردشگری به ‏کار گرفته شود

معاون وزیر کشور گفت: امروز نیاز داریم تا ظرفیت‌های کویر در توسعه گردشگری به‏ کار گرفته شود و ترویج فرهنگ کویرگردی در کشور در دستور کار قرار گیرد.

ظرفیت‌های کویر در توسعه گردشگری به ‏کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی عبداللهی ظهر امروز در آیین گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه سمنان که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار کرد: کویر نعمتی خدادادی است که باید در برهه کنونی بیشتر از آن در راستای توسعه گردشگری بهره برد.

وی اضافه کرد: کویر به عنوان یک موهبت الهی برای استان سمنان یک مزیت محسوب می‏شود و همه مسئولان و دست‏اندرکاران این بخش باید بکوشند تا فرهنگ کویرگردی و توجه علمی به کویر در کشورمان اشاعه یابد.

معاون وزیر کشور افزود: وجود کویر به عنوان یکی از بی‌نظیر‌ترین، زیباترین و جالب توجه‏ترین آفریده‏های خداوند متعال باید همواره نه به منزله «تنگنا» بلکه به مثابه «فرصت» دیده شود و از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

عبداللهی که پیش از این استاندار سمنان نیز بوده است، با اشاره به شناخت خوبش نسبت به جای جای استان پهناور سمنان تصریح کرد: دانشگاه سمنان به عنوان یکی از دانشگاه‏های برتر در کشور و مرکز علمی مادر در استان سمنان باید ورود بیشتر به حوزه کویرشناسی و فراگیر ساختن نگاه علمی به کویر داشته باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه سمنان امروز بدون شک با دانشجویان، استادان، امکانات و تجهیزات خوبی که در اختیار دارد، می‌تواند در حوزه کویرشناسی عملکرد مؤثری داشته باشند و باید کوشید تا این اقدامات صورت اجرایی به خود بگیرد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: در حال حاضر بسیار مهم است که در مجمعی علمی بررسی کنیم که چگونه می‌توان از کویر استفاده بهینه کرد و مردم را به سمت گردشگری در کویر سوق داد.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود همچون نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، به محدودیت‏هایی که در بخش منابع آبی، استان سمنان را تهدید می‏کند، اشاره کرد.

وی گفت: باید پذیرفت که امروز تامین منابع آبی جدید و بهره‏برداری اصولی و صحیح از منابع آب موجود، اصلی‌ترین نیاز استان سمنان است و همه باید به این امر توجه وافری داشته باشند.

انتهای پیام/2249/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول