اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان:

اصفهان با کمبود مجموعه‌های اقامتی گردشگری مواجه است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: متأسفانه اصفهان با وجود خانه‌های تاریخی متعدد خالی از سکنه که دارد، با کمبود مجموعه‌های اقامتی گردشگری مواجه است.

اصفهان با کمبود مجموعه‌های اقامتی گردشگری مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، حسین جعفری این کلان‌شهر را تمام جهان نه فقط نصف جهان معرفی کرد و گفت: اصفهان دارای ظرفیت‌ها بسیار زیادی است و  این شهر دارای محورهای فرهنگی و تاریخی از جمله دروازه طوقچی تا هزارجریب، جوی‌باره، بیدآباد و تخت فولاد است که می‌تواند در زمینه جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان شناسایی، احیا و مرمت محورهای فرهنگی و تاریخی این شهر را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون اقدامات شایانی در این خصوص انجام شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری صنایع‌دستی را در رابطه با جذب گردشگر بسیار کارساز عنوان و تصریح کرد: بنابراین با یک برنامه‌ریزی خردمندانه و اندیشیده شده می‌توان با استقرار عناصر و المان‌های ساخته دست بشر به توسعه گردشگری و کسب منابع متعدد آن دست‌ یافت.

وی با اشاره به این که سالانه اصفهان میزبان چندین هزار گردشگر داخلی و توریست خارجی است اضافه کرد: متأسفانه این شهر با وجود خانه‌های تاریخی متعدد خالی از سکنه با کاربری فرهنگی با کمبود مجموعه‌های اقامتی گردشگری مواجه است.

وی به برخی از جاذبه‌های طبیعی نظیر صفه و ناژوان اشاره و اعلام کرد: مناطق حفاظت‌شده طبیعی اصفهان نیز خاطر ارزش‌ها و قابلیت‌های زیست‌محیطی فوق‌العاده، قابلیت بسیار بالایی در جذب گردشگران خارجی نیز دارند.

جعفری با بیان این که اصفهان شهری است که خود به‌عنوان شهر موزه شناخته‌شده و محور تاریخی و بافت قدیم آن به‌ویژه میدان امام در زمره میراث جهانی به ثبت رسیده است اذعان داشت: یک هزار و 500 هکتار این کلان‌شهر حرف‌های زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد و دولت با اختصاص تسهیلات و امکانات جهت مرمت محورهای تاریخی می‌تواند تحول عظیمی در میزان گردشگران اصفهان ایجاد نماید.

انتهای پیام/2301/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول