اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان اردبیل:

گردشگری جنوب استان اردبیل مورد غفلت واقع شده است

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: مسئولان متولی گردشگری به حوزه گردشگری جنوب استان اردبیل توجه و اهمیتی قائل نیستند و در این زمینه دچار غفلت و کوتاهی شدند.

گردشگری جنوب استان اردبیل مورد غفلت واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات گردشگری در خلخال اظهار داشت: مردم به اندازه کافی وعده و وعید شنیده‌اند و منتظر تحول اساسی در حوزه گردشگری بودند اما گویی مسئولان تنها به اعداد و ارقام که گاه غیرواقعی است، اکتفا کرده و در این زمینه از تلاش و جدیت در تامین زیرساخت‌ها و زیربناهای گردشگری غفلت کردند.

وی خاطرنشان کرد‌: مردم جنوب استان و حتی سایر مناطق از ظرفیت گردشگری واقع در خلخال و کوثر آگاهند و حضور بیش از یک میلیون گردشگر در تابستان گواه این ظرفیت بی‌نظیر است اما گویی مسئولان امر جنوب  استان را فراموش کرده‌اند و برای ماندگاری این همه گردشگر که از مناطق مختلف کشور وارد جنوبی‌ترین نقطه استان اردبیل می‌شوند اقدام و حرکتی نمی‌کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارائه آمار و ارقام گردشگران نمی‌تواند عملکرد برای دستگاه متولی باشد که اذعان کند این همه گردشگر داشته‌ایم که آمدند و کمتر از یک روز اقامت کردند و رفتند در حالی که ما در استان اردبیل بضاعت و توان آن را داریم که یک گردشگر را حداقل سه روز با ایجاد زیرساخت در شمال جنوب و مرکز استان نگهداشته و بستر اقامت آنها را فراهم آوریم.

جعفری بنه خلخال افزود: مسئولان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری خلخال و کوثر اقدام لازم و اساسی را انجام دهند و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خلخال و کوثر و عدم توجه لازم در سالیان گذشته انتظار بر این است که جبران کم‌کاری‌های قبلی صورت گرفته و ایجاد زیرساخت لازم از سوی مسئولان کشوری و استانی انجام شود.

وی تصریح کرد: پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری بالاخره مشکل زمین در راه‌اندازی تفرجگاه اندبیل حل شده و مسئولان استان باید پیمانکار انتخاب شده برای آغاز عملیات اجرایی مجاب کنند و جلسه‌ای را که با مسئولان کشوری سازمان میراث فرهنگی داشتیم مقرر شده 80 درصد از 30 میلیارد اعتبار مورد نیاز را به صورت تسهیلات و 20 درصد اولیه را پیمانکار برای آغاز عملیات این پروژه انجام دهد و تعلل مسئولان استان در اجرا نشدن عملیات اجرایی تفرجگاه اندبیل جای سئوال دارد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته باید تلاش می‌شد منطقه گردشگری اندبیل به عنوان یکی از مناطق گردشگری استان انتخاب و معرفی شود در کمال تاسف این منطقه تنها به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده که ضروری است با توجه به بضاعت منطقه اندبیل با یک تعریف متفاوت مورد بازبینی و توجه نظر قرار گیرد.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: از مناطق گردشگری هدف استان هم یکی منطقه ازنا و خلخال است که تعطیل شده و با توجه به وجود بیشترین امامزاده‌ها در خلخال توسعه توریسم مذهبی در این منطقه ضروری است.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس وجود تنوع زبانی، ژئو‌پارک منطقه فیروز، وجود آبگرم‌های معدنی و یخچال‌های طبیعی و همچنین آبشارهای متعدد و قدیمی‌ترین گورستان‌های استان به همراه قلعه‌های خشتی و حمام‌های تاریخی را زیرساخت مناسب در توسعه گردشگری همه جانبه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وی اظهار امیدواری کرد صنعت گردشگری در استان بیش از گذشته رونق گرفته و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62004/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول