اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین مطرح کرد

ضرورت اجرای باغ ویلا با هدف توسعه گردشگری در قزوین

شهردار قزوین گفت: اجرای طرح باغ ویلا باید سریع‌تر با هدف جذب گردشگر، تولید ثروت شهرداری قزوین و توسعه شهری در این شهر اجرایی و عملیاتی شود.

ضرورت اجرای باغ ویلا با هدف توسعه گردشگری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی که با حضور استاندار قزوین و  مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت‌های بی‌شماری برخوردار است که باید در راستای رشد و پیشرفت شهری از آن استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان قزوین تحصیل می‌کنند، افزود: به همین دلیل اساتید زیادی به این شهر رفت و آمد و همایش‌های علمی مختلفی برگزار می‌کنند ولی به دلیل نبود امکانات مدت اقامت آنان کم است.

شهردار قزوین ابراز داشت: با ایجاد فضاهای مناسب برای قشرهای تحصیل کرده یاد شده در قزوین می‌توان مدت اقامت آنان را افزایش داد و با تحقق این مهم رونق اقتصادی و تولید ثروت را در این شهر ارتقا داد.

نصرتی اضافه کرد: ایجاد باغ ویلاها که از مهم‌ترین نیازهای ضروری این شهر است می‌تواند جاذبه‌های گردشگری این شهر را برای جذب گردشگران به ویژه قشر یاد شده را بیشتر در این شهر مهیا کند بر این اساس اجرای آن باید در اولویت مسئولان استانی قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه شهر موجود زنده است که باید توان پاسخگویی نیازهای تفریحی، درمانی و مسکونی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهر یاد شده در صورت نداشتن یکی از این مؤلفه‌ها ناقص است و باید در رفع آن تلاش کرد.

شهردار قزوین با بیان اینکه شهر قزوین پنجمین شهر قطبی در کشور است، بیان کرد: این مهم دلیل دیگر تردد چشم‌گیر مردم در این شهر است که باید از آن استفاده بهینه کرد و به آنان امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی داد تا آنان را با هدف رونق اقتصادی به مدت زمانی بیشتری در این شهر مستقر کنیم.

استقرار نیرو در دبیرخانه دائمی قزوین

نصرتی به مجمع جهانی شهرهای اسلامی که در قزوین برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری این مجمع تاکنون پیش‌نویس چهار تفاهم‌نامه تحویل وزارت‌خانه شده که این هفته یکی از تفاهم‌نامه‌ها به امضای دکتر ابتکار رسیده است.

این مسئول ادامه داد: سه تفاهم‌نامه دیگر در وزارت کشور، میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری و راه و شهرسازی باقی مانده است که امیدواریم با حمایت استاندار این تفاهم‌نامه‌ها نیز به امضا برسد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی با مصوبه شورای شهر اسلامی شهر قزوین در سعدالسلطنه مستقر شده است، ابراز داشت: همه امکانات آماده است و نیروهای این دبیرخانه به‌زودی در این مکان مستقر می‌شوند.

نصرتی با بیان اینکه استقرار دبیرخانه دائمی مجمع یاد شده در سرای سعدالسلطنه فرصت خوبی برای توسعه شهر قزوین است، اذعان داشت: برای تحقق این مهم مسئولان استانی و شهری از این فرصت استفاده بهینه کنند.

شهردار قزوین بر اتمام سریع دولت‌خانه صفوی در قزوین تأکید و عنوان کرد: برای این پروژه زحمات بی‌شماری کشیده شده است ولی اکنون دو موضوع سالن ورزشی و مدرسه باقی مانده تا با خارج شدن از این دولت‌خانه پروژه به نحو مطلوبی انجام شود.

نصرتی با بیان اینکه با بهره‌برداری از دولت‌خانه صفوی شش هکتاری برای گردشگران جذابیت خوبی دارد، ادامه داد: به همین دلیل نباید این پروژه بیش از این طول بکشد و همچنین این پروژه برای تولید ثروت برای شهرداری قزوین باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول