اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سربیشه:

مساحت کانون‌های فرسایش بادی سربیشه 113 هزار هکتار است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: مساحت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی این شهرستان 113 هزار و 273 هکتار است.

مساحت کانون‌های فرسایش بادی سربیشه 113 هزار هکتار است

محمد رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به کانون‌های بحران فرسایش بادی اظهار کرد: در سربیشه 6 کانون بحران فرسایش بادی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: این کانون‌ها شامل درح، دشت سربیشه، حسین‌آباد، تگ نمدی، مختاران و طبس مسینا می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه اضافه کرد: بخش‌هایی از سه کانون بحران این شهرستان به ترتیب در بیرجند و درمیان واقع شده است.

 

رحیمی مساحت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی سربیشه را 113 هزار و 273 هکتار دانست و ادامه داد: این کانون‌ها شامل بیابان‌های با شدت زیاد باد به مساحت 16 هزار و 944 هکتار است.

 

وی با بیان این‌که کانون‌های بحرانی فرسایش بادی با شدت متوسط در این شهرستان 34 هزار و 252 هکتار مساحت دارد، یادآور شد: همچنین کانون‌های با شدت کم 62 هزار و 77 هکتار مساحت دارد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه خاطرنشان کرد: این کانون‌های بحرانی سالانه 24 میلیارد و 971 میلیون ریال به منابع زیستی و اقتصادی این شهرستان خسارت وارد می‌کند.

 

رحیمی مساحت سربیشه را 576 هزار و 557 هکتار دانست و افزود: از مجموع مساحت این شهرستان 490 هزار هکتار مراتع ممیزی شده است.

 

وی اضافه کرد: مراتع فاقد ممیزی 86 هزار و 557 هکتار وسعت دارد.

 

*تهیه 28 طرح مرتع‌داری در سربیشه

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 28 طرح مرتع‌داری در این شهرستان تهیه شده است، اضافه کرد: مساحت طرح‌های اجرا شده 169 هزار و 693 هکتار است.

 

رحیمی از واگذاری 105 هزار و 848 هکتار از مراتع این شهرستان به بهره‌برداران خبر داد و گفت: 2 هزار و 933 خانوار از این مراتع بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/69010/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول