اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف جیرفت خبر داد

تخلف 200 میلیون ریالی واحدهای صنفی جیرفت

رئیس اتاق اصناف شهرستان جیرفت گفت: میزان جرائم واحدهای متخلف صنفی از ابتدای مهر ماه تاکنون 199 میلیون و 420 هزار و 520 ریال است.

تخلف 200 میلیون ریالی واحدهای صنفی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی میرکهنوج ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان با بیان اینکه ثبات نسبی در سطح بازار این شهرستان حکمفرما است، اظهار داشت: در بعضی بخش‎ها از جمله لوازم خانگی، مشاوران املاک، مسکن، زمین، خودرو، آهن‎الات و ... رکود حاکم است.

رئیس اتاق اصناف جیرفت افزود: در این گونه اصناف مردم در انتظار سیر نزولی قیمت‎ها هستند به همین دلیل خرید و فروشی انجام نمی‎دهند، اما در اصنافی که مایحتاج روزمره و اقلام ضروری مردم را تأمین می‎کنند، روند قیمت‎ها مناسب است.

میرکهنوج با بیان اینکه طی چند ماه گذشته قیمت‎ها سیر صعودی نداشته و حالت ثبات برقرار است، تصریح کرد: بر اساس اظهار نظر مسئولان اقتصادی دولت تدبیر و امید می‎توان به کنترل قیمت‎ها در آینده امیدوار بود.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات از واحدهای صنفی همکاری مردم تأثیر بسزایی دارد، گفت: شهروندان می‎توانند در هنگام خرید با کنترل قیمت‎ها موارد تخلف را به بازرسان این واحد اطلاع دهند.

میرکهنوج عنوان کرد: این واحد به صورت تمام‎وقت در محل اتاق اصناف شهرستان جیرفت آماده پاسخگویی به شهروندان است تا اگر اجحافی در حق آنان صورت گرفت در اسرع وقت پیگیری‎های لازم انجام شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان جیرفت گفت: همچنین به منظور رفاه حال مردم یک واحد بازرسی سیار در مرکز بازار واقع در میدان امام (ره) مستقر و همزمان با ساعت کار بازار آماده پاسخگویی به شکایات است.

میرکهنوج بیان داشت: همچنین شهروندان می‎توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را به محل‎های اعلام شده یا با شماره تلفن‎های 2210224، 2316552 و 2316553 به واحد بازرسی اطلاع دهند.

وی اذعان داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر اتاق اصناف نیز به صورت مستمر نسبت به بررسی وضعیت مانکن‎ها، چیدمان ویترین مغازه‎ها و پوشش فروشندگان زن اقدام می‎کند تا در مواردی که در شأن بازار اسلامی نیست، تذکرات لازم داده شود و بعضاً در حد پلمب واحد صنفی برخورد جدی صورت ‎می‎گیرد.

میرکهنوج خاطرنشان کرد: البته بازاریان شهرستان جیرفت بسیار مقید بوده و تنها موارد محدودی در این زمینه مشاهده می‎شود که موازین اسلامی را رعایت نمی‎کنند.

وی با بیان اینکه طی سه ماه اخیر 2 هزار و 200 بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان جیرفت انجام شده است، اظهار داشت: 170 فرم تخلف به تعزیرات ارائه داده شده است تا پیگیری‎های لازم در مورد آن‎ها صورت گیرد.

میرکهنوج میزان جرائم واحدهای متخلف صنفی را در مدت مذکور 199 میلیون و 420 هزار و 520 ریال ذکر و تصریح کرد: 120 فقره شکایت طی این مدت بررسی و 130 واحد نیز پلمب شده است.

انتها پیام/80001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول