اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار فردوس خبر داد

نیاز به 30 میلیون تومان برای افتتاح 5 پروژه در دهه فجر

رئیس آبفار فردوس گفت: تعداد پنج پروژه آبی در شهرستان برای افتتاح و بهره‌برداری در دهه فجر به 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

نیاز به 30 میلیون تومان برای افتتاح 5 پروژه در دهه فجر

نوید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به دلیل اختصاص اعتبارات بسیار ناچیز به پروژه‌های آبفار فردوس، تعداد پنج پروژه با اعتبار 250 میلیون تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: ساخت مخزن 300 مترمکعبی روستای برون، مخزن 300 متر مکعبی روستای فتح‌آباد، مخزن 200 مترمکعبی روستای انارستانک، مخزن 200 مترمکعبی روستای کجه و نیز ساخت مخزن 100 مترمکعبی روستای باداموک از جمله پروژه‌های انجام شده در شهرستان فردوس است.

رئیس آبفار فردوس تصریح کرد: برای تجهیز پنج مخزن روستایی و بهره‌برداری از آن به مبلغ 30 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین این مبلغ، پروژه‌های مذکور در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اختصاص 195 میلیون تومان اعتبار مصوب در فردوس

عبداللهی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از مخازن آب در روستاهای فردوس، آجری و از نظر بهداشتی مورد تایید نیست که در صورت افتتاح مخازن بتنی در دهه فجر، مردم پنج روستای شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی مجموع اعتبارات نگهداری مصوب شهرستان فردوس را 594 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون تنها مبلغ 195 میلیون تومان از اعتبارات مصوب به این شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس آبفار فردوس افزود: آبرسانی به مجتمع باغستان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در سال جاری است که به دلیل عدم اختصاص اعتبار تاکنون هیچ اقدامی در این ارتباط انجام نشده است.

عبداللهی تصریح کرد: برای تکمیل مجتمع آبرسانی باغستان به اعتباری معادل یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز است که با توجه به هدررفت 60 درصدی آب در روستای باغستان، نوسازی و تعویض شبکه آبی این روستا یکی از نیازهای مبرم و ضروری است.

وی میزان هدررفت آب در شهرستان فردوس را 42 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 30 روستای شهرستان فردوس با 6 هزار مشترک از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

انتهای پیام/69007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول