اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب و فاضلاب فردوس:

اجرای پروژه‌های آب به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس گفت: اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان به اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای پروژه‌های آب به 7 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قاسم توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: از محل اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران در سه ماه نخست امسال 10 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده و 250 رشته انشعاب در شهرستان اصلاح و بازسازی شده است.

وی اجرای یک‌هزار و 200 مترمربع محوطه‌سازی یک باب مخزن پنج هزار مترمکعبی، اجرای سه کیلومتر از پروژه جمع آوری فاضلاب، حصارکشی چاه شماره چهار سرند و برق‌رسانی به مخزن 500 مترمکعبی مسکن مهر را از جمله پروژه‌های انجام شده این اداره در چند ماه گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس مهندسی مجدد و تعویض الکتروپمپ چهار حلقه از چاه‌های آب شرب این شهرستان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: این اقدام سبب افزایش 10 لیتر بر ثانیه‌ای آب به توان تولید شده است.

توکلی همچنین از ابلاغ تبصره سه از سوی وزارت نیرو خبر داد و تصریح کرد: ابلاغ این تبصره سبب کاهش ضرر و زیان و نیز کمک به پروژه‌های اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع می‌‌شود.

وی مجموع اعتبارات آب و فاضلاب فردوس در سال گذشته را سه میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: حدود 80 درصد اعتبارات مصوب، اختصاص یافته و تمامی اعتبارات اختصاصی نیز به موقع جذب شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس گفت: برای اجرای پروژه‌های تعریف شده این اداره در سال جاری به مبلغ هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تعداد پروژه‌ها و مبلغ مورد نیاز برای هر یک از آنها به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ارسال شده است.

بهره‌‌برداری از مخزن سه هزار مترمکعبی در دهه فجر

توکلی با اشاره به اینکه پروژه احداث مخزن سه هزار مترمکعبی فردوس به دلیل عدم اختصاص اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی، مدت یکسال در تعطیلی به سر می‌برد، افزود: در حال حاضر با اختصاص اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 خشکسالی، اعتبار لازم جذب و عملیات اجرایی پروژه از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را 400 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: در صورتی که در سال جاری اعتبار مورد نیاز به موقع پرداخت شود، این پروژه در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس یادآور شد: شهرستان فردوس دارای 250 کیلومتر شبکه توزیع آب است که 30 درصد آن معادل 70 کیلومتر فرسوده و نیاز به بازسازی دارد.

توکلی گفت: از ابتدای امسال 10 کیلومتر از شبکه فرسوده آب شهرستان فردوس با صرف اعتبار 500 میلیون تومان اصلاح و بازسازی شده است.

وی تعداد مشترکان آب فردوس را 14 هزار و 500 مشترک اعلام کرد و اذعان داشت: این شهرستان دارای 52 کیلومتر خط انتقال، 11 حلقه چاه با توان تولید 230 لیتر در ثانیه، 16 هزار مترمکعب مخزن آماده و نیز سه هزار مترمکعب مخزن در حال ساخت است.

انتهای پیام/69007/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول