اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب و فاضلاب فردوس خبر داد:

هدررفت 30 درصدی آب در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس از هدررفت بیش از 30 درصد میزان آب در این شهرستان خبر داد.

هدررفت 30 درصدی آب در فردوس
سیدرضا توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: متوسط هدررفت آب در شهرستان فردوس به نسبت سایر شهرهای استان در سطح بالایی قرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 13 هزار مشترک آب در کاربری‌های مختلف مسکونی، عمومی، صنعتی و تجاری در شهرهای فردوس و اسلامیه وجود دارد که بیش از 85 درصد مشترکان مربوط به بخش مسکونی است.
توکلی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد شبکه‌های آب شهرستان فردوس فرسوده است، افزود: طی دو سال گذشته به دلیل اینکه اعتبارات در راستای تامین، تجهیز و جابه‌جایی چاه‌های آب هزینه شد هیچ اقدامی در ارتباط با توسعه و اصلاح شبکه‌ها انجام نشده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس توان تولید آب در این شهرستان را 237 لیتر آب در ثانیه اعلام کرد و افزود: شهرستان فردوس در فصل تابستان و پیک مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد و همه 237 لیتر آب تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی از اختصاص اعتبارات مدیریت مصرف آب در سال جاری به این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این اعتبارات پس از تخصیص، در بخش اصلاح و توسعه، زون‌بندی شبکه، توزیع و نوسازی انشعابات فرسوده هزینه می‌شود.
توکلی با اشاره به اینکه متوسط اختصاص استان از محل اعتبارات تملک دارایی در 9 ماهه اول امسال 60 درصد بوده است، گفت: در سال جاری اختصاص اعتبار در آب و فاضلاب شهرستان فردوس 80 درصد بوده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب فردوس خواستار نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در این شهرستان شد و افزود: سرانه مصرف آب در شهرستان فردوس به نسبت سایر شهرهای استان بسیار زیاد است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر منابع آب مطمئن و باکیفیت در شهرستان وجود ندارد و از طرفی نیز منابع موجود بشدت افت پیدا کرده است از اینرو مردم باید استفاده بهینه و صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول