اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس:

اصلاح شبکه آب فرسوده فردوس انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس گفت: شبکه آب فرسوده شهر فردوس اصلاح و بازسازی شد.

اصلاح شبکه آب فرسوده فردوس انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی، قاسم توکلی نوسازی انشعابات آب را یکی از امور اساسی در راستای کاهش هدر رفت آب دانست و اظهار کرد: این مجموعه در راستای کاهش هدر رفت آب و اصلاح و بازسازی نقاط با تراکم بالا پس از شناسایی مسیر نسبت به اصلاح شبکه به طول 500 متر در خیابان‌های حافظ و خیابان شفا اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 30 فقره انشعاب نیز نوسازی شد و در طول مسیر حفاری مشخص شد مسیر مذکور دارای نشت‌های نامرئی است به گونه‌ای که خاک مسیر به طور تقریبی اشباع بوده که نشان از فرسودگی زیاد شبکه است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری فردوس افزود: اصلاح این قسمت از شبکه علاوه بر کاهش هدر رفت آب هزینه های رفع اتفاق نیز حذف شد.

*در پنج ماهه امسال بیش از 821 میلیون مترمکعب آب در بیرجند استحصال شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهری بیرجند اظهار کرد: به منظور گندزدایی آب استحصالی و همچنین جلوگیری از ورود آلودگی ثانویه به شبکه‌های آب، عملیات کلرزنی در چهار ایستگاه کلرزنی شهر بیرجند انجام می‌شود.

مجید محمدنژاد تصریح کرد: میزان آب استحصالی در طی پنج ماهه نخست سال جاری برابر با 821 میلیون و7 هزار و 178 مترمکعب بوده است که حجمی برابر با 8 میلیون و 80 هزار و 420 مترمکعب آن گندزدایی و وارد شبکه‌های توزیع شده است.

وی ادامه داد: برای ضدعفونی و گندزدایی این میزان آب حدود 2 هزار کیلوگرم  پودر کلر و همچنین 41هزار لیتر آب ژاول مصرف شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری بیرجند به نتایج اقدامات صورت گرفته برای کنترل کیفیت آب اشاره کرد و افزود: مصرف این میزان ماده گندزدا سبب شده است که میزان کلر آزاد باقیمانده‌ شبکه در 98.9 درصد موارد در محدوده‌ی استاندارد و همچنین صددرصد نتایج آزمایشات میکروبی مطلوب گزارش شود.

محمدنژاد یادآور شد: از چهار ایستگاه کلرزنی شهر بیرجند یک سیستم کلرزنی و کلرسنجی onlin و سه سیستم دیگر به صورت ثقلی است.

وی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های کنترل کیفی که تاکید بر نصب سیستم‌های کلرزنی onlin در مخازن 10هزار مترمکعبی و بالاتر دارد انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات ویژه دو سیستم کلرزنی آنلاین دیگر بر روی مخازن 10هزار مترمکعبی، مناطق سراب و 17 شهریور این شهر برای کاهش خطای انسانی در کلرزنی تا رسیدن مقدار کلر آزاد باقیمانده  به مرز مطلوبیت صددرصدی مطلوب ادامه یابد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول