اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب و فاضلاب فردوس خبر داد

تحقق کامل خط انتقال پروژه فاضلاب فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس با بیان اینکه خط انتقال پروژه فاضلاب فردوس با پیشرفت فیزیکی صد درصد به اتمام رسیده، گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهری فردوس و اسلامیه در توسعه صنعت و کشاورزی این شهرستان بسیار موثر است.

تحقق کامل خط انتقال پروژه فاضلاب فردوس
قاسم توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهری فردوس و اسلامیه از خردادماه سال‌جاری آغاز و تاکنون خط انتقال این پروژه با پیشرفت فیزیکی صد درصد به اتمام رسیده است.

وی، طول اجرای این پروژه را شامل 130 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و پنج کیلومتر خطوط انتقال با قطر 850 میلی‌متر عنوان کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس افزود: در حال حاضر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شامل کلکتور اصلی خیابان خرمشهر حدفاصل میدان صاحب‌الزمان تا میدان جهاد کشاورزی به طول 2.3 کیلومتر در دست اجرا است.

توکلی تصریح کرد: طول جمع‌آوری شبکه توزیع به طول 11.8 کیلومتر در زون B1 با اقطار 200 تا 600 میلی‌متر در دست اجرا است و اسناد پیمان در زون B2 به میزان 10 کیلومتر با اقطار 200 کیلومتر نیز آماده و در مرحله فراخوان ارزیابی پیمانکار است.

رئیس آب و فاضلاب فردوس هزینه اجرای پروژه فاضلاب شهری فردوس را بدون احتساب زمین تصفیه‌خانه مبلغ 180 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی یادآور شد: این میزان اعتبار برای احداث تصفیه‌خانه و اجرای خطوط جمع‌آوری و انتقال هزینه می‌شود.

توکلی میزان فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان فردوس را 312 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به میزان 7.5 هکتار مورد تملک قرار گرفته و فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب فردوس نیز از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس اعتبار مصوب پروژه فاضلاب فردوس در سال‌جاری را مبلغ 15 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 9 میلیارد ریال به اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

توکلی، از مشارکت بخش خصوصی برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب فردوس خبر داد و تصریح کرد: تفاهمنامه واگذاری مراحل ساخت تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذار انجام شده و عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه نیز از ابتدای سال 91 آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرآیند مالی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب فردوس به روش مشارکت بخش غیردولتی انجام می‌شود، یادآور شد: در این روش سرمایه‌گذار در قبال احداث تصفیه‌خانه، در آینده از پساب فاضلاب استفاده می‌کند که این اقدام برای نخستین‌بار در استان خراسان‌جنوبی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس افزایش سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی منابع آبی پایین دست، رفع مشکلات دفع سنتی فاضلاب به دلیل بافت نفوذناپذیر زمین در شهرستان فردوس و هم‌چنین استفاده از پساب در مصارف کشاورزی و صنعت را از جمله اهداف اجرای پروژه فاضلاب شهری فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول