اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 800 نفر از خراسان‌جنوبی به حج تمتع 93

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود در حج تمتع سال 93 از استان 800 نفر برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شوند که از این تعداد 100 نفر اهل سنت هستند.

اعزام 800 نفر از خراسان‌جنوبی به حج تمتع 93

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: دوره نخست ثبت‌نام برای عمره مفرده تا یکم مهر ماه 1/7/93 بوده که تمامی کاروان‌ها تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه از سوم بهمن‌ماه امسال مرحله دوم ثبت‌نام عمره مفرده آغاز می‌شود، افزود: دارندگان فیش‌های عمره مفرده از اولویت یک تا 300 می‌توانند از سوم بهمن‌ماه سال جاری به مدت پنج روز با مراجعه به دفاتر زیارتی برای اعزام به عمره مفرده ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اگر اولویت‌های تعیین شده در مدت مقرر به دفاتر زیارتی برای ثبت‌نام مراجعه نکنند اولویت‌های تا 360 برای ثبت‌نام فراخوان می‌شوند.

نوفرستی با اشاره به افزایش 100 درصدی عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته هر 12 روز یک پرواز از فرودگاه بیرجند به مقصد عربستان انجام می‌شد در صورتی که امسال هر پنج روز یک پرواز از استان انجام می‌شود و در هر پرواز دو کاروان 116 نفری و 125 نفری حضور دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در ارتباط با نقل و انتقال فیش‌های عمره، تاکید کرد: صاحبان فیش‌های ثبت‌نامی عمره فقط می‌توانند فیش‌های خود را به خانواده درجه یک و دو خود انتقال دهند.

نوفرستی با بیان اینکه در سال‌های گذشته امکان نقل و انتقال فیش‌ها وجود نداشته، اذعان داشت: اما امسال به دلیل مراجعات مردم مشکل را به نوعی حل کرده‌اند و واگذاری فیش‌ها به غیر، تنها در شرایط خاصی مانند استیصال مالی، بیماری صعب‌العلاج، نداشتن محرم برای تشرف صورت می‌گیرد.

وی همچنین برای کوتاه کردن دست دلالان در این امر توصیه کرد: بهتر است انتقال دهنده و انتقال گیرنده به اتفاق هم به یکی از دفاتر یا شرکت‌های زیارتی بروند و نسبت به انتقال فیش اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی زمان ثبت‌نام برای حج تمتع 93 را 20 بهمن‌ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در تمتع سال 93 افرادی می‌توانند در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند که دارای فیش بانک ملی تا بیستم دی‌ماه 1384 باشند.

نوفرستی پیش‌بینی کرد: در حج تمتع سال 93 از استان 800 نفر برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شوند که از این تعداد 100 نفر اهل سنت هستند.

وی با اشاره به اینکه هر سال عوامل و مدیران و معاونان حج تمتع باید در دوره‌های خاصی شرکت کنند و مجوز اعزام دریافت کنند، یادآور شد: یک‌ماه قبل این آزمون به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و مدیران و معاونان کاروان‌های خراسان‌جنوبی در این آزمون رتبه نخست کشوری و عوامل رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی  همچنین خاطرنشان کرد: مرکز علمی و کاربردی حج و زیارت خراسان جنوبی بین سایر مراکز در کشور از لحاظ کیفیت آموزش و تعداد دانشجویان رتبه ششم را دارد.

نوفرستی از اعزام 27 هزار زائر از ابتدای سال جاری تاکنون به عتبات عالیات در استان خبر داد و اذعان داشت: در استان هر هفته چهار کاروان هوایی با ظرفیت 136 زائر و چهار کاروان زمینی به ظرفیت 139 زائر اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/69021/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول