اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت خراسان جنوبی:

زائران خانه خدا مراقب فتنه تکفیر باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: باید کلاس‌هایی برای مدیران گذاشته شود تا با اطلاع‌رسانی به زوار در برخورد با اختلافات مذهبی که به فتنه تکفیر معروف است در کشورهای دیگر عملکرد خوبی داشته باشند.

زائران خانه خدا مراقب فتنه تکفیر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اوحدی شامگاه چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از وظایف مسلمانان اجرای رسالتی است که برعهده آنها نهاده شده است، اظهار کرد: تمام مشکلاتی که در جامعه و جهان اسلام وجود دارد، این است که اسلام به طور صحیح عنوان نشده و فهم و اجرای دستوراتش به طور سالم و صحیح اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه حج و زیارت و اعزام زائران افزود: امسال 30 روحانی به کاروان‌های خراسان جنوبی اختصاص داده شده که براساس محل تولد، اقامت و اعزام آنها رده‌بندی شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: مشکلی که در ارتباط با اعزام روحانیان به کاروان‌ها وجود دارد، غیربومی بودن روحانیان است که سبب شده در سال گذشته بیش از نصف نیروهای خراسان جنوبی اعزام نشود؛ این در حالی است که از استان‌های دیگر روحانیان اعزامی برای کاروان استان وجود داشته است.

اوحدی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار اعزام زائران به عهده حج و زیارت استان است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته اعزام از خراسان رضوی صورت می‌گرفت، اما امسال برای نخستین‌بار از خراسان جنوبی به طور مجزا و مستقل انجام شد که این امر هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه و سازمان‌ها را می‌طلبد.

وی بیان کرد: برنامه کلاس‌ها باید یک هفته قبل در حضور نماینده حج و زیارت به زائران داده شده و سایت‌های ثبت‌نام و توجیه زائر در استان راه‌اندازی شود تا ارتباط مستقیم زائر به دفاتر کمتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: باید کلاس‌هایی برای مدیران گذاشته شود تا با اطلاع‌رسانی به زوار در برخورد با اختلافات مذهبی که به فتنه تکفیر معروف است در کشورهای دیگر عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/690013/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول