اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال جاری صورت گرفت

اجرای 235 طرح اشتغال‌زایی در امداد سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان گفت: در 9 ماهه امسال تعداد 235 طرح اشتغال‌زایی در کمیته امداد سرایان اجرا شده است.

اجرای 235 طرح اشتغال‌زایی در امداد سرایان

حسن حلوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: با اجرای طرح‌‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی زمینه اشتغال گروهی از مددجویان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال از محل تسهیلات بانکی و اعتبارات قرض‌الحسنه کمیته امداد تعداد 235 طرح اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

برای 246 نفر از مددجویان سرایان شغل ایجاد شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان با بیان این‌که این طرح‌ها با اعتباری معادل 13 میلیارد و 248 میلیون ریال اجرا شده است، افزود: در این راستا برای 246 نفر از مددجویان شغل ایجاد شده است.

حلوانی گفت: این طرح‌ها با توجه به شرایط این شهرستان بیشتر در زمینه‌های دامپروری، صنایع‌دستی، مغازه‌داری و کشاورزی اجرا شده است.

وی با اشاره به مجموع طرح‌های اجرا شده اذعان داشت: تعداد 50 طرح آن از محل منابع کمیته امداد و تعداد 185 طرح آن از منابع قرض‌الحسنه بانکی است.

58 دختر زیرپوشش امداد سرایان قالی‌باف هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان با بیان این‌که فرصت‌های شغلی ایجاد شده با اولویت مددجویان، فرزندان آنها و همچنین افراد ساکن در روستاهای این شهرستان هزینه شده است، تصریح کرد: این روند تا پایان سال نیز ادامه دارد.

حلوانی با بیان این‌که تعداد 58 نفر از دختران زیرپوشش این نهاد مشغول قالی‌بافی هستند، متذکر شد: طی مدت ذکر شده 35 تخته فرش توسط این مددجویان بافته شده است.

وی متراژ فرش‌های بافته شده را 134 متر مربع دانست و اضافه کرد: این فرش‌ها به مبلغ 657 میلیون ریال به فروش رسیده است.

هزینه‌کرد 173 میلیون ریالی آموزش مددجویان امداد سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تولید کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها از دیگر اقدامات کمیته امداد این شهرستان دانست و ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری این نهاد توانسته 207 نفر از مددجویان و فرزندان آنها را در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده و روانه بازار کار کند.

حلوانی افزود: در این راستا 173 میلیون و 576 هزار و 400 ریال هزینه شده است.

وی نظارت و بازدید‌های مستمر را رمز موفقیت طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد دانست و گفت: در 9 ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 598 مورد بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی انجام شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی سرایان خاطرنشان کرد: در این راستا مشاوره‌های لازم به صورت رایگان به مجریان طرح‌ها داده شده و تعداد 314 نفر از خدمات مشاوره شغلی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/69010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول