اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

برگزاری ده‌ها برنامه متنوع در دهه فجر امسال

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از برگزاری ده‌ها برنامه متنوع در دهه فجر امسال خبر داد.

برگزاری ده‌ها برنامه متنوع در دهه فجر امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علیپرست صبح امروز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس اظهار کرد: در دهه فجر امسال برنامه‌های اجرایی در مدارس با رویکرد متفاوتی از سال‌های گذشته و به صورت جشن‌های شادی برگزار می‌شود.

وی گفت: با هدف تجلیل از قبول شدگان هنرستان‌های فنی در آزمون سراسری و نیز ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان، همایشی با حضور 500 نفر از دانش‌آموزان در محل کارخانه شمش منیزیم  فردوس برگزار و رشته‌های دانشگاه‌های فنی نیز معرفی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس افزود: برگزاری 100 جشن در 100 آموزشگاه، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دانش‌آموزان با موضوعات مختلف، برگزاری جشن ویژه مدارس عشایری کجه همراه با دعای باران و مسابقه شترسواری از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه فجر امسال است.

اختصاص یک درصد درآمد کارخانجات به شورای آموزش و پرورش

شهردار فردوس نیز به توسعه مدارس غیرانتفاعی در شهرستان، تامین اراضی برای ایجاد فضاهای آموزشی جدید، کمک گرفتن از خیران برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی و در نظر گرفتن موقوفاتی برای تحصیل دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش فردوس طی چند سال اخیر از رشد کیفی مطلوبی برخوردار بوده و این روند باید ادامه یابد.

حمید حلاج مقدم با اشاره به سوق دادن بخشی از درآمد بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و غیردولتی به تجهیز و توسعه مدارس، یادآور شد: یک درصد از فروش کالا و خدمات کارخانجات سطح استان در اختیار شورای آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد که این مبلغ بین شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فردوس نیز به تشکیل دو کارگروه پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت در شورای آموزش و پرورش سال گذشته خبر داد و گفت: برگزاری 12 جلسه شورا و 51 مصوبه در سال گذشته سبب شد که شورای آموزش و پرورش فردوس رتبه دوم ارزیابی عملکرد در سطح استان را از آن خود کند.

حسین ستودیان افزود: دیدار دانش‌آموزان یک ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه با امام جمعه، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری کشوری، نواختن زنگ چاشت در مدارس، ارتقای بهداشت دهان و دندان، اجرای طرح آهن یاری در مدارس دخترانه و توزیع شیر با کیفیت در مدارس از جمله مصوبات اجرایی دو کارگروه فرهنگی، پرورشی و سلامت در سال تحصیلی جاری است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقات قرآنی، مسابقات ورزشی، جشنواره هندبال، مسابقات علمی، جشن‌های انقلاب، سرود همگانی و پرواز بادبادک‌ها را از جمله برنامه‌هایی اجرایی آموزش و پرورش در دهه فجر امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول