اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

سنجش سلامت 700 نوآموز در فردوس

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از سنجش سلامت بیش از 700 نوآموز در این شهرستان خبر داد.

سنجش سلامت 700 نوآموز در فردوس

سیدمهدی علیپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: طرح سنجش کودکان نوآموز از هجدهم خرداد ماه همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام و مرحله نخست آن نیز 13 تیرماه به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس افزود: طرح سنجش دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با هدف تشخیص و پیشگیری از بروز بیماری‌ها و همچنین تعیین جایگاه صحیح آموزش دانش‌آموزان در مرکز آموزش بهشت این شهرستان در حال انجام است.

علیپرست تصریح کرد: در طرح سنجش، نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، مسائل بهداشتی، آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی و بالینی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده مشکل به متخصصان مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی بدو ورود دانش‌آموزان به پایه اول ابتدایی، بیش از 700 نوآموز شهرستان فردوس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

شناسایی نوآموزان مشکوک در فردوس

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس گفت: از ابتدای اجرای طرح سنجش تاکنون تعداد 200 نوآموز در این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته‌ و نوآموزان مشکوک نیز شناسایی شده‌اند.

وی افزود: در طرح سنجش شهرستان فردوس، نوآموزان مشکوک به مشکلات بینایی حدود سه درصد، شنوایی یک درصد و آمادگی تحصیلی 10 درصد شناسایی و به متخصصان و کارشناسان مربوطه برای ارزیابی تخصصی ارجاع شده‌اند.

علیپرست، پیشگیری از افت تحصیلی و تامین بهداشت روانی خانواده، جای‌دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی‌، هدایت آموزشی و تهیه شناسنامه سلامت کلی برای نوآموزان بدو ورود به مدرسه را از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول