اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس از راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سیدمهدی علیپرست صبح امروز در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس که به میزبانی مدرسه کار و دانش دارالفنون نوبری برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان فردوس ظرفیت اجرای طرح‌های کشاورزی را دارد بنابراین باید زمینه برای توسعه و گسترش فعالیت‌های کشاورزی فراهم شود.

این مسئول گفت: مجوز راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در فردوس صادر شده و از مهر‌ ماه سال آینده این هنرستان در شهرستان آغاز به کار می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس افزود: تقویت کار، حرفه‌آموزی و مهارت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به چشم می‌خورد که این امر با تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش میسر است.

علیپرست تصریح کرد: تا سال 1404 همه مدارس نظری به جزء مدارس تیزهوشان و نمونه باید تعطیل و 70 درصد دانش‌آموزان جذب مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها شوند.

وی برگزاری پنج جلسه تخصصی با مدیران هنرستان‌ها و کار و دانش‌های شهرستان، برگزاری همایش تجلیل از برترین‌های هنرستان‌ها و همایش تجلیل از دبیران فنی و هنرآموزان را از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

توزیع یک‌هزار سبد غذایی بین دانش‌آموزان محروم

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس همچنین از توزیع هزار سبد غذایی بین دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت شهرستان خبر داد و یادآور شد: سبد مواد غذایی با همکاری آستان قدس و خیران بین دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه توزیع می‌شود.

فرماندار فردوس نیز با تاکید بر راه‌اندازی هنرستان کشاورزی در فردوس، گفت: اگر زمینه برای کشاورزی فراهم باشد و افرادی از هنرستان‌های کشاورزی فارغ‌التحصیل شوند، آن زمان است که هنرستان جاذبه پیدا می‌کند.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: کشاورزی نقش بسزایی در تولید و شکوفایی اقتصادی کشور دارد بنابراین باید دانش‌آموزان را به سوی رشته‌های کشاورزی سوق دهیم و زمینه را برای اجرای طرح‌های کشاورزی مناسب فراهم کنیم.

نماینده مدیران هنرستان‌های کار و دانش فردوس نیز با اشاره به اینکه طرح دخالت دانش‌آموزان در تولید و ارائه حقوق به آنان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، گفت: این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام و با محوریت طرح‌های کشاورزی اجرا می‌شود.

علیرضا بخشی یادآور شد: در حال حاضر 257 رشته در قالب 60 دیپلم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجود است که باید رشته‌های مناسب با اقلیم و صنعت منطقه شناسایی و راه‌اندازی شود.

وی اذعان داشت: تجهیزات و امکانات در راهبرد آموزشی نقش بسزایی دارد و اگر این امکانات به روز و کافی باشد، چه بسا دانش‌آموز می‌تواند جلوتر از معلم در مسیر رسیدن به هدف حرکت کند.

چکاپ کامل خودروی مسافران نوروزی در محل هنرستان فنی شهید قویم در ایام تعطیلات نوروز و نیز برگزاری برنامه‌های متنوع شامل 100 جشن در 100 آموزشگاه، شب شعر ویژه فرهنگیان، تجلیل از فرهنگیان پیشکسوت و مسابقه نامه‌ای به معلمم در هفته گرامیداشت مقام معلم از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول