اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

اجرای 9 هزار آزمایش برای تشخیص بیماری‌های طیور در خراسان‌جنوبی

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 هزار و 94 مورد آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری‌های طیور در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان انجام شده است.

اجرای 9 هزار آزمایش برای تشخیص بیماری‌های طیور در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی، مسعود دادفر، پرورش بهداشتی زیر نظر کارشناسان متخصص دامپزشکی را یکی از راه‌های مطمئن در انجام سرمایه‌گذاری در حوزه طیور دانست و اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های طیور 2 هزار و 718 مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورشی سطح استان انجام داده‌اند.

وی افزود: برای بهره‌برداران و متقاضیان اشتغال و سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش طیور دوره‌های آموزشی ترویجی برگزار می‌شود که در این زمینه 790 نفر دوره آموزشی توسط کارشناسان و متخصصان دامپزشکی استان برگزار شده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیماری‌های طیور را شامل آنفلوانزای پرندگان، گامبورو، نیوکاسل و برونشیت دانست و متذکر شد: صاحبان صنعت پرورش طیور می‌توانند با رعایت اقدامات قرنطینه‌ای و بهداشتی و همچنین انجام واکسیناسیون‌های به موقع از بروز بیماری در واحدهای پرورشی خود جلوگیری کنند.

دادفر تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و انجام آزمایشات متعدد تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

وی با بیان مخاطرات ناشی از ورود عوامل بیماری‌زا در حوزه پرورش طیور اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 هزار و 94 مورد آزمایشات مربوط به تشخیص بیماری‌های طیور در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان انجام شده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول