اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

5 هزار تن خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 4 میلیون 702 هزار کیلوگرم خوراک طیور به خارج از کشور صادر شده است.

5 هزار تن خوراک طیور از خراسان جنوبی صادر شد

محمدعلی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 737 واحد مرغداری وجود دارد.

وی با بیان این‌که از مجموع مرغداری‌های استان 718 مورد گوشتی است، ادامه داد: همچنین 19 واحد مرغداری تخم‌گذار نیز در این استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این‌که برای شناسایی بیماری طیور مورد آزمایش قرار می‌گیرند، افزود: از آغاز سال جاری تاکنون 8 هزار و 78 مورد آزمایش برای تشخیص بیماری‌های طیور انجام شده است.

رضایی با بیان این‌که برای تشخیص بیماری دامپزشکی اقدام به نمونه‌برداری از طیور نیز می‌کند، افزود: از آغاز امسال تاکنون 2 هزار و 464 مورد نمونه‌برداری از طیور در استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران نیز انجام شده است، گفت: تعداد دوره‌های آموزشی ترویجی برای بهره‌برداران، 760 نفر روز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این‌‌که خوراک طیور از این استان به سایر کشورها به ویژه افغانستان صادر می‌شود، اذعان داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 4 میلیون و 702 هزار کیلوگرم خوراک طیور صادر شده است.

رضایی با بیان این‌که میزان صادرات خوراک طیور نسبت به سال گذشته رشد داشته است، یادآور شد: در سال گذشته یک‌میلیون و 557 هزار و 755 کیلوگرم خوراک طیور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات خوراک طیور استان در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/69010/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول