اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه سال‌جاری صورت گرفت

واکسیناسیون 62 میلیون نوبت قطعه طیور در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در 8 ماه سال‌جاری، 62 میلیون و 898 هزار و 400 نوبت قطعه طیور بر علیه بیماری‌های طیور توسط دامپزشکی خراسان جنوبی واکسینه شدند.

واکسیناسیون 62 میلیون نوبت قطعه طیور در خراسان جنوبی

محمد‌علی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: گوشت طیور به عنوان یک منبع با ارزش پروتئینی در سال‌های اخیر در تغذیه انسان در ایران و جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که طیور از حیوانات حساس هستند، تصریح کرد: آگاهی از مسائل بهداشتی و رعایت کردن مسائل بهداشتی در پرورش طیور بسیار مهم است.

واکسیناسیون طیور برعلیه چهار بیماری در خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: واکسیناسیون طیور یکی از اقدامات دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری‌های طیور بوده که همه ساله صورت می‌گیرد.

رضایی به میزان واکسیناسیون طیور در هشت‌ ماه سال‌جاری که توسط اداره دامپزشکی خراسان جنوبی صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: در هشت‌ماه سال‌جاری 62 میلیون و 898 هزار و 400 نوبت قطعه برعلیه بیماری‌های طیور واکسینه شدند.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها شامل بیماری گامبورو، نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزای طیور بوده است.

حدود 4 هزار مورد بازدید از واحدهای طیور خراسان جنوبی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به تعداد خودروهای ضدعفونی شده در مبحث مبارزه با بیماری‌های طیور اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماه سال‌جاری، پنج هزار و 178 دستگاه حمل طیور ضدعفونی شدند.

رضایی یادآور شد: همچنین در بخش مبارزه با بیماری‌های طیور، دامپزشکی خراسان جنوبی در مدت هشت‌ ماه سال‌جاری، 15 هزار و 290 متر‌مربع از مناطق نگه‌داری طیور ضدعفونی شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشتی دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحدهای مرغداری و پرورش طیور عملیات بازدید از این واحدهای را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: از آغاز امسال تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان سه هزار و 942 مورد بازدید از واحدهای پرورش طیور خراسان جنوبی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/22481/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول