اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی صورت می‌گیرد

قانون‌مند شدن فعالیت متخلفان جمع‌آوری پسماند خشک در قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: به‌ زودی فعالیت متخلفان جمع‌آوری پسماند خشک در قالب یک شرکت پیمانکار به نام شهر امروز در قزوین قانون‌مند می‌شود.

قانون‌مند شدن فعالیت متخلفان جمع‌آوری پسماند خشک در قزوین

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یک پیمانکار مجرب و بومی در قالب بخش خصوصی با هدف ساماندهی و مدیریت پسماندهای خشک در این شهر جذب کرده است.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت شرکت پیمانکاری شهر امروز از شهرداری و استانداری قزوین اخذ شده است تا این شرکت بتواند به صورت قانونی در این شهر شروع به فعالیت کند، افزود: این شرکت از پانزدهم بهمن ماه در قزوین به صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه شرکت یاد شده با جذب نیروهایی به صورت قانونی اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک از درب منازل شهروندان قزوینی می‌کند، ابراز داشت: نیروهای این شرکت با داشتن لباس فرم و کارت مخصوص و همچنین چند دستگاه خودرو با داشتن مشخصات، رنگ و نشان معینی به جمع‌آوری پسماند خشک از درب منازل شروع به فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه از اجرای طرح برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک تاکنون بیش از 190 نفر جمع‌آوری شده است، اذعان داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از بین این آمار برای افرادی که بومی و از شرایط لازم برخوردار بودند، تشکیل پرونده داده است.

منتظری ادامه داد: مشخصات این افراد با هدف ساماندهی و مدیریت در جمع‌آوری پسماندهای خشک شهری دریافت شده تا آنان بعد از شناسنامه‌دار شدن و دریافت کارت بهداشت در قالب این شرکت به صورت قانونی شروع به فعالیت کنند.

وی یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین مقرر کرده تا در صورت ادامه فعالیت افرادی که قبلا به صورت غیرقانونی به جمع‌آوری پسماند خشک می‌پرداختند و همچنین بنگاه‌ها و سوله‌هایی که اقدام به خریداری این پسماندها می‌کردند در قالب شرکت یاد شده فعالیت کنند.

این مسئول ابراز داشت: شرکت پیمانکاری شهر امروز باید در ابتدا در جذب نیرو از متخلفان و افراد بومی شهر قزوین که پسماندهای خشک جمع‌آوری می‌کردند استفاده کند و تحقق این مهم از اولویت‌های فعالیت این شرکت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: فعالیت افراد جذب شده در این شرکت مبنی بر جمع‌آوری این پسماندهای خشک از درب منازل شهروندان قزوینی که از سوی خانواده تفکیک شده، است.

منتظری با بیان اینکه استفاده از کودکان کار و خیابانی، افاغنه، معتادان و افرادی که سوءپیشینه دارند، در شرکت یاد شده ممنوع است، خاطرنشان کرد: فقط افرادی که از طریق فعالیت در جمع‌آوری پسماند خشک هزینه‌های زندگی خود را تأمین می‌کردند می‌توانند بعد از دریافت کارت بهداشت و شناسنامه‌دار شدن در این شرکت جذب و با فعالیت در این بخش حقوق‌بگیر این شرکت ‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک که معتاد باشند به کمپ معرفی می‌شوند تا دوره درمان اعتیاد را بگذرانند، عنوان کرد: این افراد در صورت ترک کردن سوء مصرف ماده مخدر و با داشتن شرایط تعریف شده می‌توانند جذب این شرکت شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: سوله‌ها و بنگاه‌هایی که در داخل و بیرون از شهر قزوین به جمع‌آوری پسماند خشک می‌پرداختند، به دستور دادستان برخی از آنها پلمب و جمع شده است.

این مسئول ابراز داشت: از اجرای طرح یاد شده تاکنون 29 واحد غیرمجاز در قزوین پلمب و 52 دستگاه چرخ دستی، 20 دستگاه موتور سه چرخ و 33 دستگاه وانت جمع‌آوری پسماند خشک توقیف شده است که طی این اقدام نزدیک به 800 کیلو گرم از این پسماند جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول