اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست خارگ:

انباشت پسماندهای جامد در خارگ

رئیس حفاظت محیط زیست خارگ، انباشت پسماندهای جامد و موانع خروج و دفن آن در خارج از جزیره را یکی از مشکلات زیست‌محیطی خارگ اعلام کرد.

انباشت پسماندهای جامد در خارگ

علیرضا مصلحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: مدیریت پسماند جزیره خارگ، یکی از بهترین مدیریت‌های پسماند در استان است و این یکی از گام‌های مثبتی بوده ‌که شرکت نفت در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی در خارگ برداشته است.

وی تصریح کرد: این یک عامل موثر در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی در سطح جزیره بوده است و این امر باید با یک برنامه‌ریزی مدون، در جامعه فرهنگ‌سازی شود و همانند کشورهای اروپایی که پسماندهای خود را تفکیک می‌کنند، ما نیز این فرهنگ را از درون خانه‌های خود آغاز و به رشد و توسعه آن کمک کنیم.

رئیس حفاظت محیط زیست خارگ خاطرنشان کرد: در صورت تحقق تفکیک پسماندها در منازل، به خصوص برای مکان کوچکی همچون جزیره خارگ، مدیریت پسماندها به نحو مطلوب‌تری صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ما هم اکنون در سایت مدیریت پسماند خارگ عمل تفکیک پسماندها را انجام می‌دهیم و آن‌هایی که قابل بازیافت هستند، برای بازیافت به خارج از جزیره انتقال داده می‌شوند و بقیه پسماندها نیز به‌صورت کود ورمی کمپوست تهیه و برای استفاده در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مصلحیان عنوان داشت: مقداری از پسماندها، به صورت جامد باقی می‌مانند که نه قابل بازیافت هستند و نه می‌توان از آن‌‎ها برای تهیه کود استفاده کرد و با توجه به اینکه بر اساس قانون، دفن زباله در تمامی جزیره‌های خلیج فارس ممنوع است، این مواد پسماندهای جامد روی هم انباشت شده‌اند و این وضعیت مطلوبی برای جزیره خارگ نیست.

وی با اشاره به مشکلات موجود در دفن پسماندهای جامد گفت: با توجه به مشکلات موجود در امر انتقال و دفن پسماندهای جامد در خارگ از جزیره، ما رایزنی‌هایی را با شهرداری و فرمانداری بوشهر و شهرداری گناوه انجام داده‌ایم و جلسات متعددی را برگزار کردیم تا امکان انتقال و دفن این پسماندها به شهرهای همجوار فراهم شود، که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است و امیدواریم با همکاری‌هایی که در این زمینه شکل خواهد گرفت، این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول