اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای استان اردبیل:

شهرداری‌ها به مدیریت پسماند اهتمام جدی کنند

رئیس شورای استان اردبیل گفت: شهرداری‌های مناطق مختلف استان اردبیل باید به رفت و روب شهری و تنظیف عمومی اهتمام جدی داشته باشند و در این حوزه بتوانند خدمات رضایت‌بخشی را به مردم ارائه کنند.

شهرداری‌ها به مدیریت پسماند اهتمام جدی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقازاده عصر امروز در جلسه شورای استان اردبیل اظهار داشت:‌ در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها باید با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط همچون محیط زیست و سایر مجموعه‌های خدماتی انجام شود تا یک منظر زیبا و چهره مناسب شهری را براساس تنظیف شهری و توجه به نظافت عمومی در سطح شهر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: آن‌گونه که شایسته مردم اردبیل است این کار صورت نمی‌گیرد و اکثر مردم نیز از نظافت عمومی شهر گله‌مند هستند و شکایتشان را نیز به کمیسیون خدمات شهری ارجاع می‌دهند تا در این زمینه دقت نظر و اقدامات کارشناسی صورت بگیرد.

آقازاده در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: دیگر زمان آن گذشته که بخواهیم به صورت سنتی زباله‌های شهری را جمع‌آوری کنیم بلکه در این زمینه به آموزش‌های لازم و شیوه‌های مدرن در تنظیف شهری نیاز داریم تا با امکانات مدرن و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین خدمات شهری بتوان رضایت مردم را فراهم کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اردبیل ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت و اصلی جمع‌آوری زباله و فرآوری دوباره پسماندهای شهری را بیان کرد و ادامه داد: ما در قیاس با کلانشهرها به مانند اصفهان، تبریز و مشهد همچنان با مشکلاتی در جمع‌آوری زباله روبه‌رو هستیم که با همکاری شورای شهر اردبیل قرار شده بحث تولید کمپوست از زباله‌ها انجام شود و در این زمینه اقدامات لازم با همکاری بخش خصوصی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: به هیچ عنوان وضعیتی که امروز در جمع‌آوری زباله به شکل سنتی شاهد آن هستیم، رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد و ما به جای قرار دادن سطل‌های زباله بسیار نامناسب و بد چهره می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم تا چهره شهری با بهره‌گیری از سطل‌های زباله مناسب با رنگ و شکل مطلوب رضایت مردم را فراهم آورد.

رئیس شورای استان وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر به ویژه ایجاد مزاحمت شبانه برای مردم را از نگرانی‌های اساسی شهروندان توصیف کرد و یادآور شد: در این زمینه نیز باید به گونه‌ای اقدام کنیم تا در کنار اتلاف سگ‌های ولگرد بتوان یک آرامش و امنیت خاطری را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار سابق مناطق شهری اردبیل گفت: بنده با توجه به تجربه‌ای که در مسئولیت‌های مختلف شهرداری کسب کردم به این نتیجه رسیدم که در دور چهارم شورا باید عاقلانه و با تصمیمات درست حرکت کرده و به مردم پاسخگو بود که خوشبختانه انتخاب استانداری توانمند و دارای ایده‌های خلاقانه می‌تواند یاریگر شورا و حرکت‌های تأثیرگذار در این زمینه باشد که امیدواریم این کار به یک نتیجه و سرانجام مطلوب برسد.

آقازاده افزود: شورای استان به عنوان یک شورای فرادستی همواره در تعامل با دستگاه‌های مختلف سعی می‌کند تا حرکت‌ها و اقدامات دلسوزانه و عقلانی را در پیشبرد امور انجام دهد که ما در برنامه‌ریزی‌های خود قطعاً از رهنمودها و دیدگاه‌های استاندار دلسوز و منصف که نجابت و دیانت او زبانزد عام و خاص است و از سابقه مدیریتی برجسته برخوردار است، می‌تواند در حرکت‌های رو به جلو نتیجه بخش و کارآمد عمل کرده و ما را در ادامه مسیر بهتر و بیشتر یاری و کمک کند.

انتهای پیام/62007/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول