اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف بیش از یک ‌میلیارد ریال اعتبار

طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف اجرا شد

شهردار شوسف از اجرای طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز این شهر با اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد.

طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف اجرا شد

محمد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان با اشاره به طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف اظهار داشت: در گذشته تمام آبیاری فضای سبز شهرداری با استفاده از یک دستگاه تانکر‌خاور پنج هزار لیتری که وظیفه آبرسانی به واحدهای عمران را بر عهده داشته، انجام می‌شده است.

وی ادامه داد: اما با تکمیل و راه‌اندازی پروژه تفکیک آب شرب از فضای سبز در سال 90 تمامی انشعابات آبیاری فضای سبز شهرداری از امور آب و فاضلاب شهری قطع و آبیاری توسط آب پمپاژ شده از چاه شهرداری صورت می‌پذیرد که در همین زمینه شهرداری شوسف در صرفه‌جویی از آب شرب رتبه نخست خراسان جنوبی را کسب کرده است.

شهردار شوسف با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی است، تصریح کرد: این شاخص سرلوحه کارهای اجرایی شهرداری شوسف بوده و در بهمن‌ماه سال 88 تمام توان شهرداری در آبیاری فضای سبز و کارهای عمرانی تنها بهره‌مندی از یک تانکر 6 هزار لیتری آب بود که باید آب مورد نیاز اقدامات عمرانی و فضای سبز شهر را تامین می‌کرد.

محمدی افزود: البته این امر دغدغه نخست و اصلی شهرداری شوسف شد و درصدد شدیم که از پتانسیل موجود که همانا داشتن مجوز بهره‌برداری 2 حلقه چاه آب در فاصله پنج کیلومتری شهر بود را استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: از این رو در کوتاه‌ترین بازه زمانی اقدام به احداث استخر کوچک ذخیره آب با حجم 300 متر مکعب کردیم و لوله‌کشی چاه تا محل استخر را تکمیل کردیم سپس اقدام به احداث اتاقک پمپاژ و خرید امتیاز برق و برق‌رسانی به مجموعه پمپاژ را کرده و همزمان لوله‌کشی داخل شهر را به منظور تفکیک آب شرب از فضای سبز اجرا کردیم.

شهردار شوسف اظهار داشت: بعد از گذشت چهار سال امروز تمام امتیازهای آب امور آب و فاضلاب شهری نهبندان از مجموعه فضای سبز شهرداری شوسف مسدود شده و دیگر هیچ میزان آبی برای فضای سبز شهرداری از اداره آبفا خریداری نمی‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف اعتباری بیش از یک ‌میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: این میزان اعتبار طی چهار سال برای این پروژه هزینه شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه در سال‌های 88 و 89 را اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال دانست و افزود: در سال‌های 90 و 91 نیز برای تکمیل طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف مبلغ 800 میلیون ریال اعتبار صرف شد.

شهردار شوسف خاطرنشان کرد: تهیه طرح مطالعاتی، خرید لوله و اتصالات، احداث استخر ذخیره آب، احداث اتاقک پمپاژ، اجرای چهار هزار و 500 متر لوله‌گذاری در سطح شهر و احداث 40 حوضچه برداشت آب در اکثر نقاط شهر از اهم اقدامات انجام شده برای طرح تفکیک آب شرب از فضای سبز شهر شوسف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/69003/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول