اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

35 درصد از متخلفان تفکیک زباله در قزوین غیربومی بودند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بین 30 تا 35 درصد از جمع‌آوری متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک در قزوین غیربومی بودند.

35 درصد از متخلفان تفکیک زباله در قزوین غیربومی بودند

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از اجرای طرح برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک تاکنون بیش از 190 نفر در قزوین اعم از بومی و غیربومی جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین افزود: از این آمار بیش از 40 درصد کودکان کار و خیابانی بودند که برای تعیین وضعیت به اداره کل بهزیستی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از آمار یاد شده بیش از 35 درصد غیربومی و افغانی بودند، بیان کرد: از آنجایی که افغانی‌ها اجازه فعالیت و اشتغال در شهر را ندارند برای تشخیص وضعیت به اداره اتباع خارجی استانداری قزوین معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه برای متخلفانی که بومی و به هر دلیلی تفکیک زباله خشک از مخازن را در شهر قزوین انجام می‌دادند و از بضاعت مالی کمتری برخوردار بودند، تشکیل پرونده شده است، ادامه داد: مشخصات این متخلفان با هدف ساماندهی و مدیریت در پسماندهای خشک شهری دریافت شده است.

منتظری با اشاره به اینکه طبق قانون مدیریت پسماند متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله خشک بین 500 هزار تا 10 میلیون ریال جریمه می‌شوند، ابراز داشت: طبق این قانون باید این متخلفان جریمه نقدی می‌شدند ولی این جریمه‌ها تاکنون در حق آنها اعمال نشده است تا آنان بعد از ساماندهی شدن در قالب یک شرکت خصوصی مشغول به فعالیت شوند.

این مسئول با بیان اینکه طرح برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک به صورت سلیقه‌ای از سوی استانداری و شهرداری انجام نشده است، یادآور شد: فعالیت این متخلفان در شهر غیرقانونی و از مصوبه مجلس برخوردار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت غیربهداشتی اقدام به تفکیک زباله از مخازن در شهر قزوین می‌کردند، بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین امسال با اجرای طرح برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله‌ها اقدام به رفع این مشکل به صورت جدی کرده است.

منتظری با بیان اینکه سازمان یاد شده برای رفع این مشکل با دادستان و معاون فنی و عمرانی استانداری قزوین تشکیل جلسه‌ داده است، اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد تا با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله خشک و بنگاه‌هایی که اقدام به خرید این زباله‌ها می‌کردند، به شدت برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از دهم آبان به مدت دو ماه طبق قانون مدیریت پسماند نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن طرح یاد شده اقدام کرده است، یادآور شد: با اجرای این طرح با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در شهر به شدت برخورد می‌شود تا تفکیک زباله از مبدأ به نحو مطلوبی در این شهر ساماندهی و مدیریت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش مدیریت در پسماندها و زیبایی چهره شهری، کاهش آلودگی شهری و تحمیل هزینه‌های سنگین به شهرداری، ارتقای انگیزه شهروندان قزوینی در تفکیک زباله از مبدأ، ایجاد محیط سالم شهری و جلوگیری از فعالیت متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در شهر قزوین اجرا شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده متخلفان تفکیک غیربهداشتی پسماند خشک از زباله‌های شهری با سامانه 137 و شماره تلفن‌های 3327565 و 3322201 و 2245070 تماس حاصل کنند تا نسبت به برخورد با آنان اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول